Načítám Akce
účinkují:

Dvořákovo klavírní kvarteto 

Slávka Vernerová-Pěchočová – klavír
Marie Hasoňová – housle
Petr Verner – houslista, violista 
Jan Žďánský – violoncellista

 

Dvořákovo klavírní kvarteto patří mezi přední české komorní soubory.  Ctí nejlepší české interpretační tradice a na nich staví svůj osobitý hudební projev a specifický zvuk. Se souhlasem potomků Antonína Dvořáka a Dvořákovy společnosti obdrželi laskavé svolení užívat jméno „Dvořákovo klavírní kvarteto“.
Po debutu na festivalu Pražské jaro následovala pozvání na významná česká i zahraniční podia.
V roce 2018 vydala firma Supraphon debutové CD s kompletními Dvořákovými klavírními kvartety. Toto album získalo v květnu 2019 nejvyšší ocenění prestižního francouzského časopisu Classica –SHOC de CLASSICA.

 

program*:

Josef Suk (1874 – 1935): Klavírní kvartet a-moll, op. 1
1 Allegro appassionato
2. Adagio
3. Allegro con fuoco

Jiří Teml (1935): Divadelní hudba pro klavírní kvarteto
I. Dramatická scéna
II. Lyrická scéna
III. Fraška

 

pauza

Antonín Dvořák (1841 – 1904): Klavírní kvartet č. 2 Es dur, op. 87
1. Allegro con fuoco
2. Lento
3. Allegro moderato, grazioso
4. Finale. Allegro ma non troppo

 

* změna programu vyhrazena

Informace pro návštěvníky:

Místo konání: Galerie Františka Drtikola Příbram

Začátek koncertu: 19:00 hod. Po zahájení koncertu není možný vstup do sálu.
Počet přestávek: 1
Předpokládaný čas konce: 21:00

Cena vstupného: 250,-Kč 
Prodej vstupenek zahájen 1. 3. 2024. Vstupenky lze zakoupit prostřednictvím sítě Ticketportal, příp. před zahájením koncertu v místě konání. 

Dvořákovo klavírní kvarteto

Jde o soubor složený z předních umělců své generace s významnými mezinárodními zkušenostmi. Všechny členy od počátku spolupráce pojí touha hrát komorní hudbu na nejvyšší možné úrovni tak, jak si ji osvojili u svých výjimečných pedagogů, kteří jsou uvedeni u jednotlivých členů kvarteta.
V roce 2019 obdrželo Dvořákovo klavírní kvarteto významné ocenění za své debutové album. Prestižní francouzský časopis Classica mu udělil nejvyšší známku – Choc de Classica. Na albu je kompletní Dvořákovo dílo napsané pro klavírní kvarteto, totiž klavírní kvartet č. 1 D dur op. 23 a klavírní kvartet č. 2 Es dur op. 87. CD bylo vydáno u Supraphonu na podzim roku 2018.
V roce 2022 vydal Supraphon kompletní kvartety Roberta Schumanna, které vysoce ohodnotil v lednu 2023 francouzský časopis Diapason . Tato nahrávka Dvořákova klavírního kvarteta zachycuje celý oblouk Schumannovy tvorby, její počátky, vrchol i samotný konec.

Slávka Vernerová – Pěchočová – klavír: Po absolutoriu pardubické konzervatoře ve třídě prof. Martina Hršela studovala v letech 1998 – 2003 na pražské AMU u prof. Ivana Moravce v magisterském a až do roku 2007 v doktorském programu. Kompletní klavírní dílo Leoše Janáčka bylo tématem práce teoretické a souborná nahrávka kompletního sólového i komorního Janáčkova díla nedílná praktická součást dizertace.Absolvovala také mistrovské kurzy u Nelly Akopian a v roce 2002 tříměsíční postgraduální studium v Londýně na Royal College. V témže roce s ní Česká televize v rámci cyklu pořadů Bez limitu natočila 40 min. portrét (režisér Jan Mudra).
Vernerová – Pěchočová je vítězkou Mezinárodní Smetanovy klavírní soutěže v Hradci Králové 96 a laureátkou některých zahraničních jako Wroclaw 95, Missouri 98, Wales 2001.Opakovaně se představila na festivalu Mladé pódium v Karlových Varech a roku 2004 vystoupila v cyklu Matiné na mezinárodním festivalu Pražské jaro. Byla angažována různými orchestry jako ČF, FOK, Gunma Symphony Orchestra, Royal Liverpool Orchestra, a další s řadou dirigentů v čele s Liborem Peškem, Jiřím Bělohlávkem, Martinem Turnovským, Jakubem Hrůšou apod. V létě 2009 byla pozvána k hostování s BBC Symphony Orchestra na festivalu PROMSv Royal Albert Hall v Londýně.Se sólovými recitály byla zařazena mj. do cyklů Světová klavírní tvorba (FOK), Tonnhalle (Zurich), Concert Series in Osaka, Music and Beyond in Ottawa ad.
Vernerová – Pěchočová se rovněž věnuje komorní hudbě: hraje v duu Spring, je vyhledávanou klavíristkou pro spolupráci s předními instrumentalisty a ansámbly české hudební scény. V letech 2008 – 2015 působila v Kinsky Trio Prague.
V roce 2010 natočila pro francouzskou společnost Praga Digital kompaktní disk s Janáčkovým dílem pro sólový klavír. Tato nahrávka získala jedno z nejprestižnějších ocenění ve Francii CD CHOC, v Čechách byla vyhlášena jako TIP Harmonie a na belgickém rádiu Classic se zařadila mezi TOP 10. U téže společnosti natočila Vernerová – Pěchočová další dva kompaktní disky. Jednak v roce 2011 sólový recitál Chopin – Schumann a v roce 2013 tři klavírní koncerty W. A. Mozarta. Deska získala všech pět zlatých hvězd Diapasonu.

Marie Hasoňová  – housle – patří k pozoruhodným mladým talentům české hudební scény. K jejím nejvýznamnějším úspěchům patří zisk hlavní ceny udílené Akademií Václava Hudečka; díky tomu v současné době Marie spolupracuje s V. Hudečkem v rámci sólových projektů. Je absolventkou Orchestrální akademie České filharmonie, s níž absolvovala mnoho prestižních koncertů a zahraničních turné. Marie je úspěšnou interpretkou především klasické hudby, díky svým moravským kořenům má však také vřelý vztah k hudbě folklórní, která je její velkou vášní a inspirací.
Na Pražské konzervatoři byla Marie nejprve studentkou současného koncertního mistra České filharmonie Jiřího Vodičky, a posléze absolvovala ve třídě vynikajícího pedagoga Jiřího Fišera. V současné době studuje na Akademii múzických umění v Praze. Na českých i mezinárodních soutěží se úspěšně účastnila již během studia na Základní umělecké škole v Mikulově, a posléze také na konzervatoři. Marie je držitelkou 1. cen z Mezinárodní soutěže Josefa Muziky v Nové Pace, Archetti in Moravia v Kroměříži, Talents for Europe v Dolnom Kubíně a ze soutěžní přehlídky konzervatoří v Praze. Je též laureátkou Kocianovy houslové soutěže v Ústí nad Orlicí, Telemannovy houslové soutěže v Poznani a soutěže Nadace B. Martinů v Praze. Je též držitelkou ocenění z mnoha dalších soutěží.
Marie se též zúčastnila mistrovských kurzů prestižních světových houslistů a pedagogů, jakými jsou Ray Chen, Christian Tetzlaff, Renaud Capuçon, Seppo Tukiainen, Josef Špaček, Václav Hudeček, Ivan Ženatý, Zdeněk Gola a další. V roce 2016 se zúčastnila mistrovských kursů Rotary Youth Exchange Summer Music Camp v San Diegu (USA).
Jako sólistka spolupracovala s řadou renomovaných orchestrů – Filharmonie Brno, Filharmonie Hradec Králové, Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně, Pražská komorní filharmonie, Barocco sempre giovanne, Praga Sinfonietta, Warchal Ensemble atd. V roce 2016 premiérovala Houslový koncert č. 2 českého skladatele Pavla Trojana. S řadou symfonických a komorních těles také často spolupracuje jako externí člen.
Marie se také aktivně věnuje poučené historické interpretaci barokní hudby.
Od roku 2018 do roku 2021 byla Marie členkou klavírního tria s neotřelým názvem Quasi trio.
Více informací na www.mariehasonova.cz

Houslista, violista a dirigent Petr Verner. Violu začal studovat u vynikajícího sólisty Jana Pěrušky. Pražskou konzervatoř absolvoval ve třídě prof. Jiřího Ziky v roce 1986. Následovala studia na pražské Akademii múzických umění u profesorů Milana Škampy, Lubomíra Malého a Jana Pěrušky (1986-1991). Zásadní význam pro jeho orientaci měla pak především osobnost českého houslisty a dirigenta prof. Josefa Vlacha.
Petr Verner se zúčastnil mezinárodních kurzů komorní hry u profesorů F. Beyera, Ch. Poppena a E. Feltze v Německu a u Melos kvarteta ve Švýcarsku.
V roce 1985 se stal vedoucím skupiny viol Českého komorního orchestru a členem Vlachova kvarteta Praha, kde působil do roku 2005. S tímto souborem koncertoval v USA, Japonsku, Novém Zélandu a ve většině zemí Evropy. V současnosti vede velký třináctičlenný komorní soubor Verner Collegium a hraje v duu na housle i violu se Slávkou Vernerovou (The Spring duo).
Petr Verner účinkoval sólově s řadou orchestrů (Pražský komorní orchestr, Jenaer Phillharmonie, Český komorní orchestr, Jihočeská komorní filharmonie, Talichův komorní orchestr aj.).
Jeho diskografie čítá již 40 CD s širokým komorním i sólovým repertoárem všech stylových období .Petr Verner hraje na violu Antonio Mayerhoffer z roku 1772 po svém profesorovi Jiřím Zikovi.

Violoncellista Jan Žďánský se narodil v roce 1979. Hru na violoncello studoval na konzervatoři v Pardubicích u prof. Josefa Krečmera. Na hudební fakultě AMU v Praze byl posluchačem ve třídě prof. Miroslava Petráše.
Během studií se zúčastnil mnoha mezinárodních kurzů a stáží, např. u prof. Victorie Yagling (Helsinki), F. Bartholomeye (Vídeň), prof. M. Zeuthena (Kodaň) aj.
Je laureátem soutěže konzervatoří v roce 1999, držitelem 2. ceny soutěže pro interpretaci soudobé komorní hudby ve Frankfurtu n. M, nositelem několika cen ze soutěže v rakouském Semmeringu, v roce 2003 získal cenu za nejlepší provedení skladby Leoše Janáčka na Janáčkově soutěži v Brně atd.
Natáčí pro český, německý, dánský a rakouský rozhlas. Vystupuje na festivalech Salzburger Festspiele, Max Reger Festival, Styriarte atd. V roce 2004 studoval na Kunstuniversität v rakouském Grazu ve třídě prof. Rudolfa Leopolda a téhož roku absolvoval stáž na Toho Gakuen University v Japonsku. Je zakládajícím členem Kaprova kvarteta. Od roku 2004 hraje v Grosses Orchester Graz.
Vystupoval takřka ve všech zemích Evropy, USA, Japonsku, Bahrajnu a Číně. Hraje na violoncello vídeňského mistra Josepha Wassermanna z roku 1748. Jan Žďánský je jednou z vůdčích osobností společnosti Domovem české hudby.

Záštitu nad 56. ročníkem festivalu převzali

Mgr. Martin Baxa
ministr kultury ČR
Mgr. Petra Pecková
hejtmanka Středočeského kraje
Andreas Künne
velvyslanec
Mgr. Jan Konvalinka
starosta města Příbram
Festival vzniká ve spolupráci:
Za podpory:
Hlavní partner: