Karolína Cingrošová

Karolína působí jako koncertní zpěvačka a je stálou hostující sólistkouNárodního divadla moravskoslezského v Ostravě. Je velice všestranná. Zaměřuje se na klasický i moderní operní repertoár, věnuje se písňové tvorbě,oratorní i staré hudbě, ráda si udělá výlet i do oblasti španělských zarzuel, klasického muzikálu nebo swingu. Začínala v Dětské opeře Praha, se kterou pravidelně vystupovala na různých pražských i zahraničních scénách (Rakousko, Německo, Francie, Japonsko). Studovala na Pražské konzervatoři, kde byla její profesorkou mezzosopranistka Jiřina Přívratská, a poté u tenoristy Zdeňka Šmukaře na JAMU v Brně. Následně absolvovala postgraduální studium na Univesität Mozarteum v Salzburgu, kde ji vedla norská sopranistka Kjellaug Tesaker. Karolína je vítězkou písňové soutěže Bohuslava Martinů, získala ocenění v Duškově pěvecké soutěži, v pěvecké soutěži v Olomouci a letos si přivezla 2.místo z Wiener Danubia talents international music competiton, která se konala ve Vídni. Několikrát se aktivně zúčastnila pěveckých kurzů u renomovaných pěvkyň Dagmar Peckové a Martiny Jankové, kde měla také možnost spolupracovat s klavíristy Ivo Kahánkem a GérardemWyssem,a byla také aktivní posluchačkou kurzů ve Vídni u někdejšího sólisty vídeňské Statní opery Bojidara Nikolova. Karolína v současné době koncertuje u nás i v zahraničí, v Rakousku, Německu nebo Francii, kde také nějaký čas žila. Jako sólistka účinkuje s takovými tělesy, jako jsou Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně, Karlovarský symfonický orchestr, Ústřední hudba Armády ČR anebo Barocco sempre giovane či Rychnovský chrámový sbor. Pravidelně spolupracuje s umělci, jako jsou kytarista Lubomír Brabec, hobojista Vilém Veverka, harfistka Kateřina Englichová a cembalistka Barbara Maria Willi. Účinkovala na festivalech Dvořákova Nelahozeves, Tóny Chodovské tvrze, Smiřické svátky hudby, Jihočeské Nové Hrady, na Svatojánském hudebním festivalu, Film Music Prague v pražském Rudolfinu, ve Foru Karlín nebo v Kongresovém centru v Praze. Vystoupila na Festivalu tří katedrál, v jehož rámci zazpívala v katedrále svatého Štěpána ve Vídni nebo v chrámu svatého Víta v Praze. Karolína je dramaturgyní hudebního festivalu Hudba z ráje.

Jiří Bárta

foto: Jiří Šourek

Jiří Bárta přední violoncellista své generace, studoval u Josefa Chuchra a Mirko Škampy v Praze, Borise Pergamenschikowa v Kolíně nad Rýnem a Eleonore Schoenfeld v Los Angeles. Je držitelem ceny Europäische Förderpreis für Musik v Dráždanech a ceny Rostropovich-Hammer v Los Angeles. Spolupracuje s předními českými a mezinárodními orchestry jako jsou Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Royal Philhramonic Orchestra London, Royal Scottish National Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic, Berliner Symphoniker a dirigenty (Jiří Bělohlávek, Charles Dutoit, Libor Pešek, Gennadij Rozhdestvenski, Maxim Šostakovič) je pravidelně zván na přední festivaly a pódia mj. Barcelona, Berlín, Bratislava, Buenos Aires, Edinburgh, Istanbul, Los Angeles, Mnichov, Newport, New York, Paříž, Praha, Salzburg , Tokio, Londýn. Jeho nahrávky u firmy Supraphon byly časopisem Harmonie dvakrát vyhodnoceny jako nejlepší ve svých kategoriích, zahrnují kritiky ceněnou nahrávku všech Bachových violoncellových suit (podruhé pro Animal Music na barokní violoncello v roce 2018), Šostakovičových koncertů s dirigentem Maximem Šostakovičem a Pražskými symfoniky i oba koncerty Dvořákovy, A Dur (s klavíristou Janem Čechem) a h moll (s Českou filharmonií a Jiřím Bělohlávkem). Bártovým diskům s Kodályho sólovou sonátou a Martinů violoncellovými koncerty udělil londýnský časopis The Grammophone „Editor´s Choice“ . Jiří Bárta spolupracoval s Magdalenou Koženou na jejím albu „Songs“ pro Deutsche Grammophon oceněném Gramophone Award v r. 2004. V roce 2014 se stal kurátorem festivalu Dvořákova Praha, o rok později na tomto festivalu provedl Dvořákův violoncellový koncert h moll za doprodovu London Symphony Orchestra. V lonském roce pak s Terezií Fialovou oba violoncellové koncerty Dvořákovy s původním Dvořákovým klavírním doprovodem a na festivalu Struny podzimu 6 suit Johanna Sebastiana Bacha v jediném večeru. V roce 2015 natočil pro Českou televizi pořad “Můj pokus o mistrovský opus” v režii Jakuba Sommera oceněné jako nejlepší hudební dokument Prix CIRCOM v Irsku. Je spoluzakladatelem a dramaturgem Mezinárodního festivalu komorní hudby v Kutné Hoře. Hraje na nově postavené violoncello německého mistra Dietmara Rexhausena.

 

Epoque Orchestra

Epoque Orchestra, složený kolem známého tělesa Epoque Quartet, má za 10 let své existence na svém kontě účinkování na mnoha významných pódiích v Česku i v zahraničí. Namátkou vybíráme účinkování na prestižním festivalu Pražské Jaro, turné Symphonicum s Ondřejem Brzobohatým, velkolepý Kabaret Wanted s Dagmar Peckovou v pražské Lucerně, nebo slavnostní koncert 100 let OSA v Hudebním divadle Karlín.
Epoque Orchestra se úspěšně podílel již na necelé stovce filmových, televizních a divadelních projektů. Opět namátkou jmenujme hudbu k filmům „Colette“, nebo „Láska je Láska“, televizní seriály „První republika“, nověji pak „Bohéma“ , nebo „Četníci z Luhačovic“.

Epoque quartet

Multižánrový Epoque Quartet v roce 2019 oslavil 20 let od svého založení. Během této doby si našel pevné místo na české a evropské hudební scéně, výrazně posunul hranice kvartetního repertoáru a vyprofiloval se ve špičkový soubor, který je zván ke spolupráci celou řadou skvělých hudebníků z různých odvětví muzikantské branže.

Z výčtu nejzajímavějších projektů jmenujme turné s Danem Bártou a Ilustratosphere, spolupráci s kapelami Monkey Business, Tatabojs, Clarinet Factory, nebo koncerty a nahrávky s Michalem Pavlíčkem, Gregory Porterem, Lenkou Dusilovou, Robertem Balzarem, Dashou, Ondřejem Brzobohatým, Tomášem Klusem, Jiřím Kornem, Matějem Ruppertem, na poli klasičtějším pak s Dagmar Peckovou, Danielem Hopem, Radkem Baborákem, Ivanem Klánským, Adamem Plachetkou a dalšími.

| Více …

Terezie Fialová

Terezie Fialová patří mezi nejtalentovanějších české pianistky a navzdory svému mládí je i vyhledávanou komorní partnerkou mnoha předních českých a zahraničních sólistů. S orchestrem debutovala již jako dvanáctiletá a do svých dvaceti let se věnovala paralelně také hře na housle a to v mezinárodním měřítku. Absolventka pražské HAMU ( I. Klánský) a Hochschule für Musik und Theater Hamburg (N. Schmidt) je laureátka několika mezinárodních soutěží ( Itálie, Holandsko, Rusko), vystupuje pravidelně na významných festivalech (Praha, Basel, Vevey, Hamburg, Sarajevo, Paříž, Madrid, New York, Washington ad. ) a je členkou klavírního tria Eben trio se kterým zvítězila na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne. Jako jediná česká pianistka se zúčastnila prestižní Verbier Festival Academy 2013 ve Švýcarsku pod vedením M. Presslera a G. Takacze – Nagy. Úspěšný debut na mezinárodním festivalu komorní hudby v americkém Newportu 2014 kritika označila jako „stunning performance and very bright future“. Podílela se na natočení tří CD, deska věnovaná skladateli Petru Ebenovi získala oceněni „Recording of the Months“ a „IRR Outstanding“. V loňském roce provedla na festivalu Pražské Jaro ve spolupráci s orchestrem hl. města Prahy FOK a pod taktovkou Pietari Inkinena málo uváděný Klavírní koncert Petra Ebena. S Josefem Somrem vystupuje v programu divadla Viola o Leoši Janáčkovi a Kamile Štösslové “ Listy důvěrné”.

Jana Chaudhuri

Klavírní umění Jany Chaudhuri vyniká výjimečnou energií, hlubokou emocionalitou a obdivuhodně širokým dynamickým rozsahem. Svou temperamentní hrou zaujala již nesčetné posluchače na českých, evropských i asijských pódiích. Je první českou klavíristkou, která koncertovala v Indii. V roce 2016 byla pozvána jako sólistka v Čajkovského Klavírním koncertu b moll na turné Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, jež koncertovala jako první český orchestr v Indii po 57 letech. Pro velký úspěch filharmonie své turné po dvou letech zopakovala a Jana uvedla Rachmaninův druhý klavírní koncert c moll.

Česká klavírní firma Petrof Janu zařadila do kruhu umělců PETROF Art Family. Na jejich pozvání vystupovala společně s klavíristou Igorem Ardaševem ve slavném čínském Poly Theatre v Pekingu a v roce 2018 uspořádala koncertní turné po jedenácti čínských městech. V roce 2017 se stala součástí „Prague Multicultural Music Project“ se Stratus Chamber Orchestra (USA), jež je mimořádným počinem spojujícím hudebníky z různých zemí světa. Vytvořila rovněž unikátní umělecké projekty, v nichž se propojuje západní klavírní hudba s indickým klasickým tancem Bharata Natyam či Kathak. | Více …

Debashish Chaudhuri (Indie)

Hudební cítění a strhující interpretace dirigenta Debashishe Chaudhuriho vychází z unikátního spojení indické a evropské kultury. Narodil se v indické Kalkatě, kde působil jako vedoucí hudební katedry na St. James‘ School a dirigoval čtyři sbory. Po studiích v Indii, USA, Singapuru a Anglii přijel do České republiky, kde nejprve absolvoval dirigentské kurzy v Kroměříži a následně začal jako první Ind studovat dirigování na Pražské konzervatoři. V této době navázal úzký vztah s rodinou Antonína Dvořáka. V roce 2004 získal 1. cenu na dirigentské soutěži ve švýcarském Lausanne a o rok později se jako první Ind v historii probojoval mezi finalisty na prestižní dirigentské soutěži v Besançonu ve Francii.
| Více …

Ludmila Juránková

Ludmila Juránková hraje na klavír od svých tří let. Od svých osmi do osmnácti let patřila mezi modelové žáky pro praxi studentů Hudební akademie múzických umění v Praze, kam si ji vybrala doc. Dagmar Šimonková.
V roce 2006 nastoupila na Pražskou konzervatoř (prof. Emil Leichner) a po třech letech přestoupila do klavírní třídy prof. Milana Langera, u kterého absolvovala v roce 2012 s Klavírním koncertem a moll Edwarda Hagerupa Griega a orchestrem. Od svých devíti let se věnuje také hře na varhany, kterou v roce 2007 začala studovat na Pražské konzervatoři u prof. Jana Hory. Absolvovala v roce 2013 se Symfonií č. 5 Charles-Marie Widora.
Po maturitě se rozhodla změnit své zaměření a souběžně se studii na Pražské konzervatoři nastoupila na vysokou školu, v roce 2016 absolvovala magisterský obor Veřejná a sociální politika na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Sedm let pracovala na Ministerstvu vnitra, k hudbě se však poté vrátila na plný úvazek a dnes vyučuje na Pražské konzervatoři. Mimoto je varhanicí v kostele sv. Gotharda v pražské Bubenči a aktivní klavírní korepetitorkou.

Ivan Klánský

duo Klánský

Ivan Klánský (1948) patří pro svůj mimořádný talent a pozoruhodné interpretační umění k předním představitelům současného českého i zahraničního koncertního života. I na světových koncertních pódiích dosahuje vynikajících úspěchů jako sólista i jako člen úspěšného klavírního tria Guarneri trio Prague. Již během studia na konzervatoři zahájil sérii vítězství a laureátství na mnoha mezinárodních klavírních soutěžích ( Bolzano, Lipsko, Neapol,Fort Worth, Barcelona, Varšava. Stal se  prvním a dosud jediným Čechem v historii, který se  na mezinárodní soutěži F.Chopina v roce 1970 dostal do finále. Kromě své sólistické činnosti spolupracuje s řadou komorních souborů a s předními domácími i zahraničními koncertními sólisty.  Koncertuje nejen v Evropě, ale i v Japonsku, Austrálii , Jižní Americe. S Českou filharmonií  hostoval často na koncertech v Německu, Anglii, Španělsku, Japonsku a USA. Dá se tedy  říci, že ho poznalo jako vynikajícího interpreta obecenstvo v koncertních síních čtyř světadílů. Jeho repertoár obsahuje téměř všechna stěžejní díla světové klavírní literatury. Díky své účasti ve Varšavě bývá označován za chopinistu, a je pravda, že k hudbě tohoto romantického génia má Ivan Klánský velmi blízko, ale na repertoáru má díla i jiných významných skladatelů. Nahrál například kompletní klavírní dílo Bedřicha Smetany a Leoše Janáčka, na jeho recitálech nechybí  Bach,  Mozart, Beethoven… | Více …

Josef Moravec

Tenorista Josef Moravec vystudoval Pražskou konzervatoř, pokračoval ve studiu na HAMU v Praze a na Sibeliově akademii v Helsinkách.

Je sólistou Národního divadla v Praze ale pravidelně hostuje na jevištích divadla J. K. Tyla v Plzni, Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, Slezského divadla v Opavě, Libereckého divadla F.X.Šaldy, Národního divadla v Brně i v opeře Štátneho divadla Košice.

Často vystupuje v zahraničí na koncertních i divadelních pódiích. | Více …

Ondrej Šaling (SR)

Ondrej Šaling se narodil 15. února 1978 v Zlatých Moravciach.
Profesionální vztah k opernímu zpěvu si začal budovat v roce 1999 v rámci studií na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave (Mgr.).
V letech 1998 až 2001 s přestávkami při práci na Ministerstve zahraničných vecí Slovenskej republiky (2000-2008) v Bratislavě studoval na Štátnom konzervatóriu v Bratislavě a v letech 2002 až 2010 absolvoval na Vysokej škole múzických umení (VŠMU) studium operního a koncertního zpěvu (Mgr. Art). u Prof. Magdalény Blahušiakovej a interní doktorandské studium (ArtD.).
V době studií na VŠMU spolupracoval v rámci operního studia s vynikajícím slovenským dirigentem Prof. Ondrejom Lenárdom, ale i s renomovanými sólisty – tenory Petrom Dvorským a Michalom Lehotským.
V současnosti je Ondrej Šaling sólistou durínskeho divadla v německém Meiningene a hostuje na domácích i zahraničních scénách.
Ztvárnil  „Dona Ottavio a Tamina“ v operách W. A. Mozarta „Don Giovanni a Kouzelná flétna“, „Josého“ v Carmen G. Bizeta, „Prince“ v Dvořákově Rusalce. V operách L. Janáčka Káťa Kabanová, Výlety pana Broučka a Osud nastudoval role Borise, Blankytného-Mazala a Živného. Dále vystoupil např. ve Wagnerových operách jako Erik v Bludném Holanďanovi a Walther von Stolzing v Mistrech pěvcích norimberských. Na jeho koncertních vystoupeních nechybí díla Beethovena, Verdiho, Pendereckého ad.

 

Ševčík Quartet

Ševčík Quartet vznikl v červnu roku 2020 v Praze. Členové souboru momentálně studují absolventský ročník Pražské konzervatoře, spolu hrají pod vedením Radka Křižanovského (Apollon Quartet). Od svého vzniku hraje kvarteto v tomto složení:1. Housle – Pavla Tesařová, 2. Housle – Michael Foršt, Viola – Matouš Hasoň, Violoncello – Martin Houdek.

Jeho zakládající členové jsou předními interprety mladé hudební scény, zejména Pavla Tesařová, která je laureátkou mnoha světových soutěží. Ševčík Quartet se rozvíjí pod dohledem hráčů z nejlepších českých komorních souborů, mezi nimi jsou kromě Radka Křižanovského také Pavel Verner (Apollon Quartet), Tomáš Strašil (Bergerettes Trio), Štěpán Ježek (Bennewitz Quartet), Petr Holman (Zemlinsky Quartet), Petr Verner (Dvořák Piano Quartet) a další. Ševčík Quartet se věnuje hlavně klasické hudbě napříč všemi obdobími, avšak do budoucna se nebrání ani jazzu.

Proč Ševčík Quartet?

Jméno jednoho z nejslavnějších českých houslových pedagogů nás velmi oslovilo, a to z toho důvodu, že tento písecký rodák nejen skvěle učil, ale především zkomponoval neuvěřitelné množství smyčcových technických cvičení, na kterých všichni pravidelně a s láskou už od samých začátků vylepšujeme svojí pravou i levou ruku. Otakar Ševčík je paradoxně známý mnohem více po celém světě než v České Republice, a proto chceme povědomí o něm co nejvíce rozšiřovat. Zároveň bychom tímto rádi navázali na slavný Ševčík – Lhotský Kvartet, který se skládal především z žáků Otakara Ševčíka a byl to jeden z prvních smyčcových a vůbec komorních souborů, který dosahoval mimořádných úspěchu nejen na území Rakouska – Uherska a později Československé republiky.

Uruda Brass

 Žesťové kvarteto Uruda Brass, vzniklo spoluprací a přátelstvím mladých úspěšných umělců Jana Perného (trombon), Davida Czecha (trombon), Štěpána Grandische (trombon) a Ladislava Lejnara (tuba). Hráči jsou členy předních českých orchestrů (Česká filharmonie, Orchestr Národního divadla, Ústřední hudba AČR). Jako kolegové se setkávali také v celé řadě souborů již od společných studii na Pražské konzervatoři. Dohromady pak v únoru 2020 založili Uruda Brass, ale vzhledem k načasování a vypuknutí globální pandemie neměli prozatím jako těleso možnost se představit širšímu publiku. Jejich repertoár se pohybuje od tradičních klasických děl v úpravě pro tento soubor až po repertoár jazzový.   

Vilém Veverka

Vilém Veverka (* 1978) na sebe upozornil již během studia na pražské konzervatoři u významného pedagoga F. X.Thuriho kdy získal titul laureáta v mezinárodní soutěži „Concertino Praga“ (1996). Po vítězství v Soutěži konzervatoří (1997) byl několik sezón členem „Gustav Mahler Jungend Orchester“, prestižního tělesa, kde se pod vedením Claudia Abbada setkávají nejlepší studenti Evropy. V letech 1998 a 2000 až 2002 se stal sólohobojistou tohoto orchestru a spolupracoval s mnoha dirigenty světových jmen, jako např. Claudio Abbado, Pierre Boulez, Kent Nagano, Franz Welser-Möst.
 
Ve studiu pokračoval na Hudební akademii múzických umění v Praze (1999-2004, MgA. Liběna Séquardtová) a zejména na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně (2000-2005), kde byl žákem Dominika Wollenwebera, člena Berlínské filharmonie. Své vzdělání dále zdokonaloval u předních světových hobojistů, Jean-Louis Capezzaliho, Albrechta Mayera, Maurice Bourgua, Heinze Holligera a Hansjörga Schellenbergera. Nastoupená cesta vyvrcholila působením V. Veverky v nejlepším světovém orchestru, Berlínské filharmonii (stipendista Karajan Stiftung, 2003-2005) a vítězstvím (1.cena) v jedné z nejprestižnějších hobojových soutěží – Tokyo, Sony Music Foundation (2003). V listopadu 2012 se aktivně podílel na oslavách 40. výročí vzniku Karajanovy nadace při Berlínské filharmonie: při zahájení provedl spolu s D. Wollenweberem výběr z Invencí I. Yuna pro 2 hoboje a rovněž účinkoval při slavnostním provedení 8. symfonie A. Brucknera, dir. Sir S. Rattle.
 
Na základě těchto výsledků se Vilém Veverka začal cíleně věnovat sólové a komorní hře; již v roce 2006 debutoval v samostatném recitálu na prestižním mezinárodním festivalu Pražské jaro. Jako sólista vystupuje s významnými českými orchestry jako např. s Pražskou komorní filharmonií, FOK, Filharmonií Brno ad., ze zahraničních orchestrů pak jmenujme např. Tokyo Filharmonic, Bayerisches Kammerorchester, Neubrandenburger Philharmoniker, Capella Istropolitana.

| Více …

Transformace HF AD Příbram

14.září 2015 schválilo Zastupitelstvo Města Příbram všemi hlasy přítomných zastupitelů transformaci Hudebního festivalu Antonína Dvořáka Příbram. V rámci následujícího měsíce byla podepsána licenční smlouva s nově vzniklou neziskovou organizací Dvořákovo Příbramsko, která se nadále stává pořadatelem festivalu (více na www.dvorakovopribramsko.cz).
Ředitelka HF AD Albína Houšková k tomu uvedla: „Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram je jednou ze stěžejních akcí tohoto typu v rámci Středočeského kraje, v regionu pak akcí největší. V devadesátých letech našel své zázemí a maximální podporu u Města Příbram, současné nároky na jeho realizaci nás však v zájmu dalšího rozvoje a ve snaze o stabilní zvyšování umělecké úrovně přivedli ke klíčové otázce, jakým způsobem řešit jeho existenci v dalších letech. Naše nová nezisková organizace Dvořákovo Příbramsko nám dává podstatně větší možnosti, jak ho organizovat a v neposlední řadě i financovat. Rádi bychom využili možnosti různých dotačních a grantových programů, stejně jako možnost zapojení partnerů z individuální i korporátní sféry. | Více …

Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram vypisuje na ročník 2016 soutěž v oboru skladba.

Specifikace zadání:

  • Skladba v obsazení sólový nástroj, příp. hlas s doprovodem klavíru
  • Maximální délka skladby 10 minut
  • Téma: „My cizinou jsme bloudili“ – motto HF AD Příbram pro rok 2016, které se váže jak k Dvořákově mnohokrát opakované variaci na motiv lásky k domovu a stesku po vlasti, tak k slavnému duetu z opery Jakobín (v rámci dramaturgie je dále koncipováno jako téma umělců, kteří při svém specifickém povolání tráví svůj život na cestách, v cizině, kde mnohdy sami propagují hudbu své vlasti)

| Více …