Liana Sass

Věnuje se hudbě od dětství, kdy začala hrát na klavír, později na varhany. V roce 1996 byla přijata na Pěveckou konzervatoř Praha a již během studia se stala členkou Národního divadla v Praze. Debutovala rolí Violetty ve Verdiho Traviatě v Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Dále zde vytvořila např. Gildu, Bystroušku, Mařenku nebo Orffovu Chytračku. Na scéně ND v Praze vystoupila jako Jitka v opeře Dalibor nebo v titulní roli Janáčkovy Lišky Bystroušky.

 V Národním divadle v Brně ztvárnila postavu Marty ve stejnojmenné opeře F. von Flotowa. Úspěšně vystoupila v letní stagioně Opery MozART ve Stavovském divadle jako Donna Anna v Mozartově Donu Giovannim. Nastudovala Helenu v operetě Polská krev pro Hudební divadlo v Karlíně, dále Hraběnku v Mozartově opeře Figarova svatba pro Severočeské divadlo v Ústí nad Labem. V tomto divadle dále ztvárnila roli Mimi v Pucinniho Bohémě, Rosalindu v Netopýrovi J. Strausse, Leonoru ve Verdiho Trubadůrovi a Agátu v Čarostřelci C. M von Webera, za kterou byla nominována na Cenu Thálie za rok 2010. Pro letní open-air projekt Klasika pod hvězdami nastudovala v r. 2010 roli Cizí kněžny v opeře Rusalka a v roce 2011 roli Abigaille ve Verdiho Nabuccovi. Pro SDOB Ústí nad Labem nastudovala v roce 2012 titulní roli ve Dvořákově opeře Rusalka. V březnu roku 2012 byla pozvána k hostování v Manoel Theatre ve Valettě na Maltě. Představila se zde  s velkým úspěchem v roli Leonory v Trubadůrovi. Kromě opery se věnuje i vokálně-instrumentální tvorbě, uveďme např. premiéru Requiem slovenského skladatele J. Filase,provedení oratoria A.Honeggera Jana z Arcu na hranici či provedení Orffovy Carminy burany v dubnu 2012 v Alte oper ve Frankfurtu a v roce 2016 premiérového provedení oratoria Miloše Boka Apokalypsa v Kamenické stráni ve spolupráci s Českou filharmonií pod taktovkou Manfreda Honecka. Koncertně vystupuje na významných místech u nás i v zahraničí.