Radek Baborák & klavírní trio

Radek Baborák /Horna

Radek Baborák patří mezi nejvýraznější osobnosti mezinárodní hudební scény. Sólově koncertuje se světovými orchestry a spolupracuje se špičkovými dirigenty a hudebníky. Je hostem prestižních festivalů, jeho koncerty jsou nahrávány a přenášeny rozhlasovými a televizními stanicemi. Rozsáhlá diskografie zahrnuje ceněné nahrávky, realizované u předních vydavatelství klasické hudby.
Odborná kritika a posluchači oceňují jeho elegantní, nenásilný přednes, zpěvný tón i virtuosní techniku, která mu dovoluje překračovat limity lesního rohu, rozšiřovat a obohacovat hornový repertoár. Jako jediný na světě vystupuje na recitálech s klavírem, harfou, varhanami, orchestrem a smyčcovým kvartetem. | Více …

Baborak Ensemble

BABORAK ENSEMBLE založil hornista a dirigent Radek Baborák. Jeho členy spojuje radost ze vzájemného sdílení hudby mistrů čtyř stylových období, entusiasmus při objevování neznámých skladeb a hledání osobitého, netradičního vyznění kompozic, které jsou ensemblu dedikovány, nebo autorsky upraveny. Jádrem komorního souboru je lesní roh a smyčcové kvarteto, hrající ve složení Dalibor Karvay a Martina Bačová – housle, Karel Untermüller – viola, Hana Baboráková – violoncello. Již od prvních koncertů a projektů se tato formace rozšiřuje podle repertoárových a stylových potřeb jednotlivých skladeb. | Více …

Gabriela Beňačková

Sopranistka Gabriela Beňačková (1947) patří mezi nejvýznamnější reprezentanty české hudby dvacátého století a současnosti, a to nejen v Evropě, ale i v zámoří. Zejména v USA, kde Gabriela Beňačková často vystupovala a vystupuje v Metropolitní opeře v New Yorku. Byla například první, kdo na této světové scéně ztvárnil postavu Rusalky ve stejnojmenné opeře Antonína Dvořáka. Vedle účinkování v Metropolitní opeře zpívala ve Vídeňské státní opeře a ve slavném  operním domě v Zürichu v hlavních rolích českého (Smetana, Dvořák, Janáček), ruského (Čajkovskij, Prokofjev) a italského (Puccini) operního repertoáru. Se svým neopakovatelně a neodolatelně vřelým hlasem (kritici často hovoří a „slovanské slze“) slavila úspěchy také v londýnské opeře Covent Garden, v Kolíně nad Rýnem, Stuttgartu, Salzburku a na dalších světově proslulých scénách. Fenomenálními výkony obohacovala i naši domácí scénu v pražském Národním divadle, kam se vrátila v roce 1983 při znovuotevření historické budovy a představila se jako Smetanova Libuše. Její umění je zachyceno na mnoha nahrávkách a záznamech. Mimořádná je zejména její nahrávka Smetanovy opery Prodaná nevěsta, na níž vystupuje spolu s Petrem Dvorským pod taktovkou Zdeňka Košlera. | Více …

Jana Boušková

talent století | jediná česká laureátka nejprestižnějších harfových soutěží světa | žádaná sólistka světových pódií | tvář předního světového výrobce harf Lyon & Healy | sóloharfistka České filharmonie | profesorka Královské akademie v Bruselu | porotkyně prestižních harfových soutěží

Není mnoho českých umělců, kteří by ve svém oboru dosáhli na světové úrovni natolik výsadního postavení a tak výjimečným způsobem reprezentovali Českou republiku v zahraničí, jako harfistka Jana Boušková. Proslulý violoncellista Mstislav Rostropovič si například osobně vyžádal kontakt
na Janu Bouškovou poté, co uslyšel její hru v rozhlase, a premiéroval s ní dílo Raviho Shankara
na festivalu v Evianu. Světoznámá profesorka harfy z USA Susan McDonald označila Janu Boušovou
za talent století a podobně hodnotí výkony Jany Bouškové i zahraniční kritika. | Více …

Pavol Breslik (SR)

Hvězdná kariéra tenoristy Pavola Breslika začala v roce 2005, kdy jej kritici publikující v časopisu „Openrwelt“ označili za „Nejslibnějšího pěvce roku“. V roce 2000 získal první cenu v Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v České republice. Dokončil svá studia v mistrovských kurzech, které vedli Yvonne Minton, William Matteuzzi, Mady Mesplé a Mirella Freni. V letech 2003 až 2006 byl Pavol Breslik členem souboru Berlínské státní opery Unter den Linden. Od roku 2006, kdy nemá stálé angažmá, vystupoval v Metropolitní opeře a ve významných evropských operních domech a na festivalech. | Více …

Debashish Chaudhuri (Indie)

 Hluboké hudební cítění a strhující interpretace dirigenta Debashishe Chaudhuriho vychází z unikátního spojení indické a evropské kultury. Rodák z indické Kalkaty žije již 18 let ve střední Evropě, kam přišel z touhy po evropské klasické hudbě. Má bohatý symfonický repertoár, 20 let profesionální zkušenosti s různými orchestry a 20 let pedagogické praxe. Rád objevuje zajímavá symfonická díla, která nejsou často uváděna či byla zapomenuta. Pevně také věří, že západní a východní umění – ač absolutně navzájem odlišné ve své koncepci – může být ve své čisté a nejvyšší formě propojeno a přinášet tak povznášející umělecký zážitek. Díky své vášni pro hledání symfonické hudby, která je buď inspirovaná Indií či Asií, nebo je složená asijskými skladateli, uvedl již několik originálních děl, která se setkala s velmi příznivými ohlasy kritiky. | Více …

Clarinet Factory

Představte si hudební dílnu nebo laboratoř, do níž vám dodají trochu klarinetového umění, klasické hudební vzdělání, trochu ethna, jazzu a dejme tomu i minimalismu. Vy dodáte chuť improvizovat, nakoupíte nejmodernější elektroniku a technologie, pozvete zajímavé hosty a začnete zkoumat, tvořit a hlavně komunikovat s posluchači.  Z prostředí, jež vytvoříte,  pak  vzejde svébytný žánr, jenž může mít leccos společného se zavedeným termínem crossover, ale ještě svobodněji se dá vyjádřit jako „hudba bez hranic“.

 Vaše Clarinet Factory

 

 • vítězové Classic Prague Awards v kategorii Crossover (2017) • po osmi letech jediný český soubor, kterému se podařilo nominovat na showcase na WOMEX (2015) • hosté pražského vystoupení Bobbyho McFerrina (2009 + 2015) • vítězové silně obsazené soutěže International Songwriting Competition v Nashvillu (US) – 2005.

| Více …

České filharmonické kvarteto

České filharmonické kvarteto vzniklo v roce 2000 z iniciativy členů České filharmonie. Kvarteto vystupuje ve složení Štěpán Pražák 1. housle, Viktor Mazáček 2. housle, Jiří Poslední viola a Jakub Dvořák violoncello. Výborné individuální dispozice všech hráčů a jejich dlouholeté zkušenosti v komorní hře jsou velkým vkladem pro prvotřídní interpretaci skladeb. Zvuk kvarteta, který je typický pro českou kvartetní školu, je vysoce ceněn odbornou kritikou.
ČFK účinkuje pravidelně v komorních cyklech České filharmonie, na festivalech a v koncertních řadách Kruhů přátel hudby po celé České republice a v zahraničí (Velká Británie, Lucembursko, Německo, Japonsko, Izrael, Čína, Slovensko).
Kvarteto se také podílelo na japonském projektu Terapie Mozartem, v rámci kterého nahrálo řadu Mozartových komorních skladeb. Pro významný japonský label Octavia Records soubor také natočil Mozartovy „Haydnovské“ a „Pruské“ kvartety.
Kvarteto vydalo v listopadu 2017 své CD se skladbami Leoše Janáčka („Po zarostlém chodníčku“ a „V mlhách“) a připravuje se na další koncertní turné po Japonsku. | Více …

Martin Gurbaľ

Charismatický basista Martin Gurbaľ pochází z východního Slovenska. V letech 1991–97 studoval na konzervatoři v Košicích u Ľudmily Šomorjaiové a později sólový zpěv na Ostravské univerzitě v Ostravě, kde od roku 2015 také vyučuje. Již za studií na konzervatoři se stal absolutním vítězem Mezinárodní soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech (1996) a později získal druhou cenu v soutěži Mikuláše Schneidera-Trnavského i v soutěži Lucie Popp v Bratislavě.

Nejprve byl sólistou opery v Košicích (1995–2001), odkud přešel do angažmá v opeře Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Stal se pravidelným hostem Národního divadla v Praze a v Brně, Slovenského národního divadla a dalších významných českých, slovenských a polských operních domů. Specializuje se na dílo Giuseppa Verdiho, Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka. | Více …

Ahmad Hedar

Klavírista, zpěvák, korepetitor a vocal coach Ahmad Hedar se narodil v Rychnově nad Kněžnou. Již od dětství začal zpívat v pěveckém sboru Pueri Gaudentes. Se sborem pravidelně účinkoval ve Státní opeře Praha v inscenacích Turandot, Carmen či Orlando Furioso. Hru na klavír studoval pod vedením skvělých umělců, jakými jsou Jan Bartoš, Irina Kondratěnko, Martin Kasík a další. Svá studia završil na HAMU v Praze ve třídě Martina Kasíka a Františka Malého.  Své pěvecké umění zdokonaloval pod vedením renomovaných pedagogů a umělců – Magdalena Hajjosyova, Paolo de Napoli, Vladimír Chmelo a Natalia Melnik. | Více …

Veronika Holbová

Klasický operní zpěv studovala u sopranistky MgA. Evy Dřízgové-Jirušové na Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě, poté na Fakultě umění Ostravské univerzity v Ostravě, kde dále pokračuje ve studiu.

V roce 2012 získala 2. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži Imricha Godina IUVENTUS CANTI a na podzim roku 2012 získala 3. místo na soutěži Concorso internazionale „Musica sacra“ v Římě. V roce 2013 se stali s ansámblem absolutními vítězi v instrumentálně-vokální kategorii pěvecké soutěže Stonavská Barborka. V roce 2015 vyhrála první místo v kategorii OPERA ŽENY na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech.

| Více …

Michaela Káčerková

Michaela Káčerková je výraznou osobností mladé generace českých varhaníků.

Varhany vystudovala na Pražské konzervatoři ( Prof. Jan Hora), dále na Akademii múzických umění v Praze (Prof. Jaroslav Tůma) a na Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy Leipzig (Prof. Stefan Engels – varhany, Prof. Tobias Schade – cembalo). Během studia se zúčastnila mnoha mistrovských kurzů pod vedením významných pedagogů (Harald Vogel, Martin Sander, Lorenzo Ghielmi, Olivier Latry, Ludger Lohmann) a získala ocenění na domácích i zahraničních interpretačních soutěžích. | Více …

Jana Šrejma Kačírková

foto Tamara Černá

Jana Šrejma Kačírková se narodila v Českých Budějovicích. V roce 2006 absolvovala Pražskou konzervatoř. V době studií získala řadu ocenění na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech.

V roce 2006 se stala hostem Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a od roku 2010 zde působila jako stálá členka souboru opery. V rámci svého stálého angažmá účinkovala jako Violetta (La traviata), Mařenka (Prodaná nevěsta) a v hlavních rolích Donizettiho oper Anna Bolena, Maria Stuarda a Roberto Devereux. Od roku 2016 je stálou členkou souboru Národního divadla Brno, kde vystupuje v rolích Violetty (La traviata), Donny Anny (Don Giovanni), Micaely (Carmen) a Komtesy Adèle (Le Comte Ory). | Více …

Ivo Kahánek

foto Dušan Martinček

Jako interpret nevšední emocionální síly a hloubky si Ivo Kahánek získal pověst jednoho z nejpůsobivějších umělců své generace a je mnohými považován za nejlepšího současného českého pianistu. Svůj dar okamžitě navázat citovou vazbu s publikem dokáže náležitě zužitkovat ve skladbách od baroka po modernu, s těžištěm v romantickém repertoáru. V cizině je rovněž pokládán za specialistu na interpretaci české hudby.

V roce 2004 se stal absolutním vítězem mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro a  již předtím získal ocenění v mnoha významných kláních u nás i v cizině (Maria Canals Piano Competition v Barceloně, Vendome Prize ve Vídni, Stiftung Tomassoni Wettbewerb v Kolíně nad Rýnem, Mezinárodní soutěž Fryderyka Chopina v Mariánských Lázních, Concertino Praga aj.). | Více …

Adriana Kučerová (SR)

Adriana Kučerová je nástupkyní slavné tradice slovenských sopranistek, jakými byly Lucia Popp, Edita Gruberová a nebo Ľubica Vargicová. Absolvovala vokální studia na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě ve třídě Viktórie Stracenské a na Národní konzervatoři v Lyonu. Na kontě má ocenění z mezinárodních pěveckých soutěží (k nejvýznamnějším patří první místo, absolutní vítězství a zisk dalších čtyř cen na Mezinárodních soutěži Hans Gabor Belvedere ve Vídni v roce 2005). Za mimořádní uměleckých výkon jí byla dvakrát udělena Cena Literárního fondu a v roce 2005 získala také nominaci na ocenění „Dosky“ za postavu Morgany v Händlově opeře Alcina. Je držitelkou ceny Nadácie Tatra banky a Krištáľového krídla v oblasti „Hudba“ a rovněž Ceny ministra kultury Slovenské republiky. | Více …

Ondrej Lenárd (SR)

Ondrej Lenárd s tudoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě ve třídě profesora Ľudovíta Rajtera a již během studií získával cenné umělecké zkušenosti při spolupráci s profesionálními tělesy. Po absolutoriu v roce 1962 zahájil svoji uměleckou dráhu jako sbormistr a dirigent opery Slovenského národního divadla v Bratislavě, kde v letech 1984–1986 působil ve funkci šéfdirigenta a později šéfa opery (1997–1998). Od roku 1970 byl dirigentem a v letech 1977–1990 šéfdirigentem Symfonického orchestru Slovenského rozhlasu v Bratislavě. Cílevědomá práce, spontánní muzikantský a originální přístup ke každé interpretované skladbě a dosažené výsledky ho v následujícím desetiletí 1991–2001 dovedly až ke spolupráci se Slovenskou filharmonií (od r. 1991 šéfdirigent, v letech 1993–2001 umělecký ředitel). | Více …

Lenka Navrátilová

Studovala hru na klavír a na cembalo na konzervatoři v Teplicích a sbormistrovství chrámové hudby na Karlově univerzitě. Absolvovala interpretační kurzy klavírní hry na Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar a kurzy interpretace barokní hudby a hry na cembalo v německém Blankenburgu.
Lenka Navrátilová je profesorkou operní korepetice na Pražské konzervatoři a klavíristkou  Pražského filharmonického sboru.

V oboru koncertního klavírního doprovodu  je žádanou partnerkou především operních pěvců a pěveckých sborů. | Více …

Josef Moravec

Tenorista Josef Moravec vystudoval Pražskou konzervatoř, pokračoval ve studiu na HAMU v Praze a na Sibeliově akademii v Helsinkách.

Je sólistou Národního divadla v Praze ale pravidelně hostuje na jevištích divadla J. K. Tyla v Plzni, Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, Slezského divadla v Opavě, Libereckého divadla F.X.Šaldy, Národního divadla v Brně i v opeře Štátneho divadla Košice.

Často vystupuje v zahraničí na koncertních i divadelních pódiích. | Více …

Ondřej Múčka

Ondřej Múčka pochází z Brna. Své první hudební zkušenosti sbíral kromě hudebně založené rodiny také na různých brněnských hudebních školách, na kterých se učil hrát na housle. Během studia na Biskupském gymnáziu v Brně začal navštěvovat Základní uměleckou školu se zaměřením na chrámovou hudbu v Brně. Zde obdržel své první hodiny varhan, liturgiky a zpěvu. Po maturitě úspěšně složil přijímací zkoušky na Uměleckou univerzitu v rakouském Štýrském Hradci, kde sedmileté studium Katolické chrámové hudby zakončil třemi magisterii z varhanní literatury a improvizace, z dirigování sboru a orchestru, a z gregoriánského chorálu. | Více …

Ester Pavlů

Ester Pavlů je mladá česká mezzosopranistka. Narodila se v Praze a v roce 2009 absolvovala Pražskou konzervatoř pod vedením L. Löbla. V roce 2015 ukončila svá studia na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze pod vedením Heleny Kaupové. Pěvecké vzdělání si rozšiřovala i během studií po celém světě, např. u Aprile Millo v New Yorku, Petera Dvorského, Gabriely Beňačkové, Carol Issac (klavíristky Metropolitní opery) a také u Evy Randové, u které stále pokračuje v pravidelných konzultacích. Je laureátkou řady soutěží a přehlídek, například v Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech se umístila na 3. místě a je také nositelkou ceny Beno Blachuta. Také postoupila do finálových kol v mezinárodní pěvecké soutěži Hans Gabor Belvedere competition, která se konala v holandském Amsterdamu.

V sezoně 2017/2018 vystupuje v divadle J. K. Tyla v Plzni v rolích Olgy z Evžena Oněgina a Cizí Kněžny z Rusalky v režii T. Pilaře. V roce 2018 se publiku představí jako Fenena v opeře Nabuco v Národním divadle v Praze. Na tuto roli si ji speciálně vybral argentinský tenorista Jose Cura, který se tentokrát ujme role režiséra. Jose Cura o ní řekl v jednom renomovaném magazínu: „Ester má přesně to něco navíc, co z ní dělá vyjímečný talent“. | Více …

Matouš Pěruška

Matouš Pěruška začal hrát na housle ve věku 5-ti let ve třídě Harbi Shabua. O tři roky později přestoupil do třídy prof. Ludmily Štětinové. Pod jejím vedením úspěšně složil přijímací zkoušky na Pražskou konzervatoř, kde zakončil svá studia v její třídě absolventským koncertem se Symfonickým orchestrem pražské konzervatoře. V roce 2012 započal svá studia na pražské Akademii Múzických Umění ve třídě profesora Leoše Čepického. Od roku 2014 má pravidelně konzultace u prvního koncertního mistra vídeňských symfoniků Jana Pospíchala.

Pravidelně se účastní kurzů Vídeňské Filharmonie a několikrát sólově vystoupil spolu s dalšími nejúspěšnějšími účastníky kurzů na slavnostním koncertě ve vídeňském Musikverein. Dále v rámci svých studií absolvoval mistrovské kurzy u I. Gitlise, R. Chana, R. Davidovici, M. Ericssona, I. Ženatého, V. Hudečka, M. Frischenschlagera, J. Pazdery, V. Steudeho a P. Götzla. | Více …

PKF – Prague Philharmonia

foto: Petr Králík

PKF – Prague Philharmonia vznikla v roce 1994 z iniciativy dirigenta Jiřího Bělohlávka (1946–2017) pod názvem Pražská komorní filharmonie. Dnes patří mezi nejrespektovanější nejen české, ale i světové orchestry, což potvrzují pravidelná zahraniční turné a nahrávací projekty pro nejrenomovanější světová vydavatelství. Od počátku sezony 2015–2016 stojí v jejím čele francouzský dirigent Emmanuel Villaume. PKF – Prague Philharmonia je pravidelným partnerem světoznámých dirigentů a interpretů, jakými jsou Vladimir Ashkenazy, Milan Turković, Jefim Bronfman, András Schiff, Anna Netrebko, Diana Damrau, Angela Gheorghiu, Plácido Domingo, Elina Garanča, Juan Diego Flórez, Thomas Hampson, Sarah Chang, Isabelle Faust, Gábor Boldoczki a řada dalších. | Více …

Prah-a-harP kvartet

Prah-a-harP kvartet je rodinný harfový kvartet. Hana Müllerová je hlavou rodiny i uměleckou vedoucí tohoto souboru. Má letité zkušenosti, jak ze sólové a komorní dráhy, tak i z orchestrální a pedagogické činnosti, které s radostí aplikuje na své tři dcery: Hedviku Mousa Bacha, Kamilu Jouzovou  a Marianu Jouzovou. Společně koncertují již dva roky. V roce 2016 premiérovaly skladbu Pavla Hrabánka – Zvony na  festivalu Dny soudobé hudby. V roce 2017 koncertovaly v Malostranské besedě na Malé Straně, ve Vyklanticích – charitativní koncert na opravu kostela, v Nebušících – venkovní koncert na záchranu Staré vodárny, na Pražské muzejní noci v Muzeum Bedřicha a na slavnostním otevření střechy paláce Lucerny. V září 2017 se podílely na vzniku CD Emozioni, sopranistky Markéty Fassati – Mátlové . Úpravy skladeb C. Debussyho – Svit Luny a A. Dvořáka – árie Rusalky Měsíčku na nebi hlubokém upravil pan Vladimír Popelka. Árii Rusalky si také můžete poslechnout na jejich CD,  které vydaly tento rok. CD obsahuje skladby, jak pro čtyři, hraje Prah-a-harP kvartet, tak i pro dvě harfy v podání Dua Glissando (Hedvika Mousa Bacha a Kamila Jouzová). CD je rozmanité nejen střídáním se harfového kvarteta s duem, ale i repertoárem. Najdete na něm skladby od baroka po 20. stolení. | Více …

Příbramská filharmonie

Příbramská filharmonie byla založena v roce 1908 a jejím prvním dirigentem byl vzdělaný člověk se širokým kulturním rozhledem, ředitel kůru u sv. Jakuba, pan Bohumil Fiedler. Orchestr se velmi rychle rozrostl tak, že brzy prováděl náročná díla, jako jsou Smetanova předehra k Libuši, Dvořákovy Slovanské tance, Vltava, Vyšehrad a ve spolupráci s příbramským pěveckým sborem Lumír – Dobromila i Dvořákovo Stabat Mater. Další výrazný dirigent František Forst (od r. 1924), žák L. Janáčka a V. Nováka, dal orchestru nový směr (orchestr provedl např. Patetickou symfonii P. I. Čajkovského). Po Mnichově byl název orchestru změněn na „Hudební spolek A. Dvořáka“, nicméně činnost orchestru byla v roce 1944 násilně zastavena. V době poválečné diriguje orchestr opět F. Forst, kterého u dirigentského pultu alternoval J. A. Richter. Taktovky se ujímá i Jaroslav Kofroň, budoucí profesor pražské konzervatoře, po něm Dr. Václav Dražan, varhaník a skladatel, žák V. Talicha a V. Nováka a jako druhý dirigent prof. Jan Karel. Po zřízení Posádkové hudby Příbram se mohla Příbramská filharmonie opřít i o výpomoc vynikajících vojenských hudebníků. Tato přátelská symbióza obou orchestrů trvala až do roku 1990, kdy byla Posádková hudba zrušena. | Více …

Jiří Rajniš

V sezonách 2017/2018 a 2018/2019 je Jiří Rajniš členem Junge Ensemble v drážďanské Semperoper, kde jeho repertoár zahrnuje role v Bohémě, Carmen, Lazebníku sevillském, Kouzelné flétně a v Trójanech. Od sezony 2013/2014 do 2016/2017 byl oficiálně nejmladším českým operním pěvcem ve stálém zahraničním angažmá v Landestheater Coburg (Německo), kde ztvárnil role v mnoha dílech skladatelů různých epoch. Jiří Rajniš vystudoval hudebně-dramatický obor na Pražské konzervatoři a operní zpěv na prestižní UCLA Herb Alpert Los Angeles ve třídě Vladimíra Černova. Stal se absolutním vítězem soutěže Pražský pěvec 2008 a byl také semifinalistou mezinárodní soutěže Antonína Dvořáka Karlovy Vary 2008. | Více …

David Rutherford (USA)

Dirigent David Rutherford prošel snad všemi aspekty práce s hudbou – od pedagogické činnosti, vedení sborů, až po vystupování nebo rozhlasové vysílání. David Rutherford řídí 8 let Komorní orchestr Stratus, který je v americkém státě Colorado známý svými inovativními projekty. David v něm realizuje svojí vizi diváka jako nedílnou součást celého představení.

V rámci svého působení v rozhlase získal již několik ocenění. Uskutečnil mimo jiné několik rozhovorů se světově známými skladateli nebo dirigenty jako např. Robert Spano, Bramwell Tovey, John Eliot Gardiner, Olga Kern, Edgar Meyer, Morten Lauridsen, Eric Whitacre nebo Marvin Hamlisch.

Vedle své rozhlasové činnosti David současně vede také Valor Symphonics Youth Orchestra a pravidelně hostuje v Longmont Symphony. Své bohaté zkušenosti uplatňuje i v pedagogické činnosti – vede obory orchestrální hudby a hudebního vzdělání na Colorado Christian University. Stranou v jeho kariéře nezůstává ani zpěv. Působí jako hlavní bas v Cheyenne Symphony orchestra nebo asistent hlavního basu v Greeley Philharmonic Orchestra.

 

Symfonický orchestr Českého rozhlasu (SOČR)

Symfonický orchestr Českého rozhlasu patří k nejvýznamnějším českým orchestrům současnosti. Post šéfdirigenta zastává od roku 2011 Ondrej Lenárd, který navázal na více než čtvrt století dlouhou éru Vladimíra Válka. Hlavním hostujícím dirigentem je v současnosti Tomáš Brauner. Od sezony 2018/19 se role šéfdirigenta a uměleckého ředitele ujme přední německý dirigent Alexander Liebreich.  Post hlavního hostujícího dirigenta obsadí Marek Šedivý.

Za posledních několik let spolupracoval orchestr s předními českými i zahraničními dirigenty, jakými jsou například Petr Altrichter, Jiří Bělohlávek, Tomáš Hanus, Jakub Hrůša, Tomáš Netopil, Stephan Asbury, Alexander Liebreich, Ion Marin nebo Michał Nesterowicz. | Více …

Kristina Vaculová

Kristina Vaculová je absolventkou brněnské konzervatoře ze třídy Boženy Růžičkové a magisterského a doktorského studijního programu na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, kde studovala ve třídě Václava Kunta; na roční stáži pobývala na Hudební akademii Ference Liszta v Budapešti ve třídě Zoltána Gyöngyössyho. Mistrovskými kurzy a dílnami prošla  mj. pod vedením Davida Formisana, Felixe Renggliho, Jánose Bálinta, Carin Levinne,  Andráse Adorjána, Hansgeorga Schmeissera či Roberta Winna.
Během svých studií se úspěšně zúčastnila řady národních a mezinárodních soutěží, např. ARD München, Německo (2010), International Flute Competition Kraków, Polsko (2011), Europian Competition for flute, Thessaloniki, Řecko (2007). | Více …

Jiří Vejvoda

Jiří Vejvoda, lounský rodák žijící od mládí v Praze, vystudoval obor překladatelství a tlumočnictví na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Absolvoval roku 1976 diplomovou prací na téma Próza Johna Updika v překladech do češtiny. Poté působil do r. 1983 jako tlumočník ve svobodném povolání.

Od roku 1981 publikoval titulní rozhovory se slavnými osobnostmi v časopisu Mladý svět (Elton John, Tina Turner, Donovan, ale také Miroslav Žbirka, Peter Nagy, Zuzana Kronerová atd.). Jako publicista a moderátorzačal spolupracovat s Československým rozhlasem (od r. 1983) a Československou televizí (od r. 1985). Pro rozhlas připravoval a uváděl pořady jako Dobré jitro, Mikrofórum či 3×60 a to stereo. Na obrazovceČeskoslovenské televize uváděl cykly Hudební aréna a Studio mladých. Vydal své první knížky: antologii světových písničkářů Víc než jen hlas (spoluautor František Novotný), cestopis Města z jiného těsta či knížku rozhovorů s československými hvězdami rocku a popu Nárok na rock. | Více …

Kristina Vocetková

Kristina Vocetková začala hrát na violoncello ve věku 6-ti let ve třídě Kateřiny Hroníkové. Ve 14-ti letech byla přijata na Pražskou konzervatoř do třídy prof. Jaroslava Kulhana a pod jeho vedením úspěšně složila přijímací zkoušky na Juilliard School v New Yorku a Liszt Ferenc Academy v Budapešti. V současné době studuje ve třídě profesora Csaby Onczaye na Liszt Ferenc Academy.

Během studia se zúčastnila více než dvaceti národních a mezinárodních soutěží, na kterých získala převážně první ceny a tituly laureáta.  Mezi ně patří mj. Prague Junior Note (2003), Violončelový festival Augustina Procházku Košice (2004), v roce 2007 soutěž Konzervatoře Plzeň, Young Talents v Itálii a violoncellová soutěž Jana Vychytila. Dále pak Talents for Europe Slovensko 2008, Heranova violoncellová soutěž 2009, Rudolf Matz competition Dubrovník 2010, Sforzando music competition Berlín 2011, mezinárodní violoncellová soutěž v rakouském Liezenu (2012), VIII Concorso musicale citta di Filadelfia ‘Paolo Serrao’ (2016) . | Více …

Eliška Zajícová

V roce 2004 začala navštěvovat ZUŠ v Berouně u p. Martinové. V roce 2007 se stala členkou Dětské opery ND, kde pod vedením p. J. Markové-Krystlíkové vystupovala např. v představeních Liška Bystrouška, Brundibár či v seriálu pro Českou televizi Opera nás baví. Zde pod vedením prof.Barbory Klozové-Velehradské setrvala ve studiu až do roku 2013.

Nyní studuje v 5. ročníku na Konzervatoři Jana Deyla pod vedením již zmiňované prof.B. Klozové-Velehradské až doposud, pod jejímž vedením získala v roce 2014 1. místo v soutěži  B. Martinů v Poličce, čestné uznání v Písňové soutěži  B. Martinů v Praze. Dále se umístila v roce 2016 na Mezinárodní pěvecké soutěži  Antonína Dvořáka v Karlových Varech v kategorii Operní naděje na 2. Místě. Ve stejném roce se zúčastnila soutěže Konzervatoří v Pardubicích / v kategorii 3. a 4. ročníků/, kde získala 2. cenu. Porota jí navíc udělila Cenu mladé operní naděje. | Více …

Václav Hudeček

Václav Hudeček zahájil svoji příkladně strmou cestu mezi českou a mezinárodní interpretační elitu v šedesátých letech. Již ve věku patnácti let dne 12. listopadu 1967 vystoupil na koncertu v Londýně s Royal Philharmonic Orchestra. O den později ho slyšel legendární David Oistrach, předpověděl mu velkou budoucnost a nabídl mu pedagogickou pomoc. Od roku 1970 až do Oistrachovy smrti v roce 1974 byl žákem tohoto velkého Mistra. Zároveň absolvoval studium na pražské Akademii múzických umění ve třídě Prof. Václava Snítila.

Od svého londýnského debutu vystupoval po celém světě na nejprestižnějších podiích ( Carnegie Hall, Royal Festival Hall, Suntory Hall, Osaka Festival Hall, Sydney Opera ), s nejlepšími světovými orchestry ( Berliner Philharmoniker, Cleveland Symphony Orchestra, NHK Philharmonic Orchestra, Gewandhaus Leipzig, Moskevská státní filharmonie a další ) jakož i na světových festivalech ( Osaka, Salzburg, Istanbul, Perth, Helsinky ).  K  odkazu Davida Oistracha a dalších velikánů ruské houslové školy se stále hlásí. A tak cílevědomě spolupracuje i dnes s nositeli tradic Oistracha, Kogana a Sitkovetského, jak dokazují jejich společné nahrávky.

Hudečkovo sympatické vystupování a zejména styl jeho hry spojující technickou suverenitu s vervně tvořeným a emocionálně bohatým tónem a s radostí, kterou dovede nezaměnitelným způsobem přenášet do publika okouzluje obecenstvo bez rozdílu věku. Jeho nahrávka Vivaldiho Le Quattro Stagioni s dirigentem Pavlem Koganem je od roku 1992 stále nejúspěšnější produkcí v České republice a interpret za ni obdržel zlatou a v roce 1997 platinovou desku. Rovněž za další svoje nahrávky  obdržel interpret zlaté desky.

| Více …

Lukáš Klánský

Lukáš Klánský (1989) patří k nejvýznamnějším a nejžádanějším českým klavíristům mladé generace. Díky oceněním na mnoha mezinárodních soutěžích a úspěšným vystoupení na festivalech v ČR, ale i v Evropě, se stal jak vyhledávaným sólistou, tak komorním hráčem. V roce 2014 získal jako člen Lobkowicz Tria první cenu na Mezinárodní soutěži Johannese Brahmse v rakouském Portschachu.

Lukáš se narodil 22. 3. 1989 v Praze. Od pěti let byl žákem prof. Růženy Učňové v Hudební škole Hlavního města Prahy. V letech 2004 – 2010  studoval  na Pražské konzervatoři ve třídě prof. Evy Boguniové. Po ukončení magisterského studia na pražské HAMU ve třídě svého otce, prof. Ivana Klánského pokračuje nyní ve studiu doktorandském. Lukáš je laureátem mnoha mezinárodních soutěží (EPTA 2002, Agropolli 2003, Karl Drechsel Förderpreis 2007, Beethovenův Hradec 2007, Inernational Rotary Piano Competition 2012, Darmstadt Chopin International Wettbewerb 2013).

| Více …