Bennewitzovo kvarteto

Bennewitzovo kvarteto je v mezinárodním měřítku špičkovým komorním souborem, což dokládají nejen vítězství ve dvou prestižních soutěžích – v Ósace v roce 2005 a Prémio Paolo Borciani v Itálii v roce 2008, ale i pochvalné hlasy kritiky.  V současné době kvarteto koncertuje na významných českých i zahraničních podiích (Wigmore Hall London, Musikverein Wien, Konzerhaus Berlin, Concertgebouw Amsterdam, Théâtre des Champs-Elysées v Paříži, The Frick Collection New York, Seoul Art Center, Dai-Ichi-Seimei Hall Tokyo, Rudolfinum a dalších) a je pravidelně zváno na festivaly jako Salzburger Festspiele, Luzerne Festival, Rheingau Musik Festival, Kammermusikfest Lockenhaus, Pražské jaro a Dvořákova Praha.

| Více…

Hana Dobešová

Hana Dobešová se narodila v Hradci Králové. Již při studiu na ZUŠ vystupovala s Dětskou operou Praha pod záštitou ND a obsazovala přední místa na různých pěveckých soutěžích. V letech 2004 a 2005 obsadila 3. a následně 2. místo v Mezinárodní pěvecké soutěži Pražský pěvec, v letech 2004 a 2005 získala dva roky po sobě 1. cenu v Písňové soutěži B. Martinů, k tomu navíc Cenu Beno Blachuta za nejlepší interpretaci lidové písně a Cenu Nadace život umělce pro nejlepšího účastníka soutěže, v r. 2005 obsadila 2. místo v Duškově pěvecké soutěži a v r. 2006 získala 1. cenu v ústředním kole Národní soutěže v sólovém a komorním zpěvu. Ještě před nástupem na konzervatoř v r. 2006 účinkovala v jedné z hlavních rolí Ariella v muzikálové opeře The Angels od L. Hurníka v rámci Pražského jara. | Více…

Kateřina Englichová

Patří k výrazným osobnostem české harfové školy. Spolupracovala s významnými umělci a soubory, ať již u nás – Josef Suk, Pavel Šporcl, Jitka Hosprová, Ivan Ženatý, Martin Kasík, Vilém Veverka, Pražákovo kvarteto, Kvarteto Martinů, Haas Quartet ad., tak v zahraničí – Mstislav Rostropovič, Carol Wincenc, Eugenie Zukerman, Robert Davidovici, Michael Kofler, Robert Stallman, ad. Jako sólistka spolupracovala s dirigenty Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Jakubem Hrůšou ad. Několik let hrála s Filadelfským orchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty jako jsou Simon Rattle, Claudio Abbado, Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish, Michael Tilson-Thomas, Seiji Ozawa ad. Zúčastnila se festivalů – Tanglewood, Tucson Music Festival v USA, Red Sea Festival v Izraeli, Pacific Music festival v Japonsku, Pražské jaro, Pražský podzim, Marnach (Lucembursko), Carintischer Sommer (Rakousko), Sarajevská zima (Bosna) ad.

| Více…

Kristina Fialová

Kristina Fialová absolvovala Konzervatoř v Brně (Miroslav Kovář), Hochschüle für Musik Carl Maria von Weber v Drážďanech, diplom Meisterklass (prof. Vladimír Bukač) a Royal Danish Academy of Music v Kodani, diplom Soloistclass (Prof. Tim Frederikson, Prof. Lars Anders Tomter). V současné době studuje doktorandské studium na Akademii múzických umění v Praze (prof. Jan Pěruška). Své umění si dále zdokonalila pod vedením špičkových sólistů a pedagogů na mistrovských kurzech po celém světě (Leif Ove Andsnes, Wolfram Christ, Sheila Browne, Tatiana Masurenko, Jerry Horner, Helen Callus, Charles Avsharian, Václav Hudeček, Siegfried Frühlinger).
| Více…

Thomas Hampson (USA)

Thomas Hampson, nejpřednější americký barytonista, pochází z města Spokane ve státě Washington. Získal mnohá ocenění a uznání za své do hloubky jdoucí mistrovství a svou činnost na poli organizace kultury. Získal uznání Metropolitní opery v New Yorku jako „Met Mastersinger“ a byl uveden do síně slávy Americké akademie umění a věd i časopisu Gramophone pro rok 2013. Hampson je jedním z nejuznávanějších, nejinovativnějších a nejvyhledávanějších sólistů dneška. Jeho diskografie obsahuje více než 170 alb, včetně vítězných nahrávek, které získaly ceny Grammy Award, pětkrát cenu Edison Awards a Grand Prix du Disque. V roce 2009 získal ocenění Distinguished  Artistic Leadership Award od Atlantické rady ve Washingtonu a byl jmenován prvním rezidenčním umělcem Newyorské filharmonie. V roce 2010 získal cenu Living Legend Award, kterou uděluje Knihovna Kongresu USA, ve kterém Hampson působí jako zvláštní poradce pro Studium a provozování hudby v Americe. Kromě toho Hampson obdržel slavné ocenění Concertgebouw Prize a v roce 2011 počtvrté během 20 let získal ocenění „Pěvec roku“ v rámci ankety ECHO Klassik. Hampson byl jmenován honorárním profesorem na Filozofické fakultě Univerzity Heidelberg a je držitelem čestných doktorátů na Manhattan School of Music, New England Conservatory, Whitworth College a San Francisco Conservatory  a dále je čestným členem Královské hudební akademie v Londýně. Byly mu uděleny tituly „Kammersänger“ Vídeňské státní opery a Komandér Řádu umění a literatury Francouzské republiky a získal Medaili cti v oblasti umění a věd Rakouské republiky.

| Více…

Marek Holý

Po vystudování brněnské konzervatoře dal Marek Holý před studiem JAMU přednost angažmá v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Posléze přesídlil do Prahy. Několik let působil v Divadle Na Fidlovačce, kde hrál především v muzikálech, dále pak v Divadle Brodway a Divadle Hybernia. V roce 2012 se stal členem souboru Divadla na Vinohradech, na jehož scéně jej diváci mohli vidět v představeních Les, Balada pro banditu, Když ptáčka lapají…, Piknik, Romeo a Julie, Loupežník Amadeus a mnoha dalších.

Na televizní obrazovce Marek Holý debutoval roku 1992, a to hned ve dvou kriminálních filmech: Případ s černým vzadu a Tvář za sklem. V televizi se předvedl také v pohádkách (Sedmero krkavců či Kočičí princezna) a seriálech (Proč bychom se netopili, Kriminálka Anděl nebo Labyrint). Šlo ale jen o vedlejší a epizodní role. | Více…

Tereza Hořejšová (laureátka Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka)

Absolventka Konzervatoře Pardubice ve třídě Hany Medkové v letošním roce zakončuje svá studia na  Akademii múzických umění v Praze pod vedením Vladimíra Doležala. V rámci programu Erasmus působila po celý školní rok 2015/2016 na Conservatorio di musica G. Verdi v Miláně, kde byla její vyučující Maestra Silvia Manga a soukromě se zdokonalovala u Maestra Anatoli Goussev. V minulosti se zúčastnila pěveckých kurzů ve Valticích ( Jiří Kotouč ), Zábřehu na Moravě, Pardubicích ( Antonio Carangelo ) a v neposlední řadě byla v srpnu loňského roku pozvána na interpretační kurzy Kateřiny Kněžíkové a Markéty Cukrové do Litně. | Více…

Roman Hoza (laureát Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka)

Barytonista Roman Hoza se narodil ve Zlíně. Je sólistou operního souboru Národního divadla Brno. Během svých studií na brněnské JAMU u doc. Z. Šmukaře absolvoval roční stáž ve Vídni u o.u. Prof. M. Klaushofer. Je laureátem řady soutěží (Mezinárodní pěvecká soutěž A. Dvořáka, Ad honorem Mozart, Mezinárodní soutěž komorní a duchovní hudby aj.).

Zúčastnil se pěveckých kurzů řady předních osobností hudebního světa, ke kterým patří H. Deutsch, C. Ludwig, C. Makris, A. Plachetka, D. Syrus nebo L. Watson. Měl možnost se zdokonalit v programu pro mladé pěvce Young Singers Project při prestižním mezinárodním hudebním festivalu Salzburger Festspiele 2014, v rámci kterého se představil jako Dandini v dětské úpravě Rossiniho Popelky. | Více…

Václav Hudeček

Václav Hudeček zahájil svoji příkladně strmou cestu mezi českou a mezinárodní interpretační elitu v šedesátých letech. Již ve věku patnácti let dne 12. listopadu 1967 vystoupil na koncertu v Londýně s Royal Philharmonic Orchestra. O den později ho slyšel legendární David Oistrach, předpověděl mu velkou budoucnost a nabídl mu pedagogickou pomoc. Od roku 1970 až do Oistrachovy smrti v roce 1974 byl žákem tohoto velkého Mistra. Zároveň absolvoval studium na pražské Akademii múzických umění ve třídě Prof. Václava Snítila.

Od svého londýnského debutu vystupoval po celém světě na nejprestižnějších podiích ( Carnegie Hall, Royal Festival Hall, Suntory Hall, Osaka Festival Hall, Sydney Opera ), s nejlepšími světovými orchestry ( Berliner Philharmoniker, Cleveland Symphony Orchestra, NHK Philharmonic Orchestra, Gewandhaus Leipzig, Moskevská státní filharmonie a další ) jakož i na světových festivalech ( Osaka, Salzburg, Istanbul, Perth, Helsinky ).  K  odkazu Davida Oistracha a dalších velikánů ruské houslové školy se stále hlásí. A tak cílevědomě spolupracuje i dnes s nositeli tradic Oistracha, Kogana a Sitkovetského, jak dokazují jejich společné nahrávky.

Hudečkovo sympatické vystupování a zejména styl jeho hry spojující technickou suverenitu s vervně tvořeným a emocionálně bohatým tónem a s radostí, kterou dovede nezaměnitelným způsobem přenášet do publika okouzluje obecenstvo bez rozdílu věku. Jeho nahrávka Vivaldiho Le Quattro Stagioni s dirigentem Pavlem Koganem je od roku 1992 stále nejúspěšnější produkcí v České republice a interpret za ni obdržel zlatou a v roce 1997 platinovou desku. Rovněž za další svoje nahrávky  obdržel interpret zlaté desky.

| Více…

Lukáš Klánský

Lukáš Klánský (1989) patří k nejvýznamnějším a nejžádanějším českým klavíristům mladé generace. Díky oceněním na mnoha mezinárodních soutěžích a úspěšným vystoupení na festivalech v ČR, ale i v Evropě, se stal jak vyhledávaným sólistou, tak komorním hráčem. V roce 2014 získal jako člen Lobkowicz Tria první cenu na Mezinárodní soutěži Johannese Brahmse v rakouském Portschachu. 

Lukáš se narodil 22. 3. 1989 v Praze. Od pěti let byl žákem prof. Růženy Učňové v Hudební škole Hlavního města Prahy. V letech 2004 – 2010  studoval  na Pražské konzervatoři ve třídě prof. Evy Boguniové. Po ukončení magisterského studia na pražské HAMU ve třídě svého otce, prof. Ivana Klánského pokračuje nyní ve studiu doktorandském. Lukáš je laureátem mnoha mezinárodních soutěží (EPTA 2002, Agropolli 2003, Karl Drechsel Förderpreis 2007, Beethovenův Hradec 2007, Inernational Rotary Piano Competition 2012, Darmstadt Chopin International Wettbewerb 2013).

| Více…

Zdeněk Klauda

Zdeněk Klauda se od dětství věnoval skladbě, hře na klavír a na flétnu. Soustavné skladatelské školení získal během studia na Hudebním gymnáziu Jana Nerudy pod vedením prof. Miroslava Kubičky, kde zároveň studoval i hru na flétnu u prof. Vladislava Paulíka a klavír u prof. Dináry Souleimannové.

Po absolutoriu gymnázia vyměnil flétnu za taktovku a začal studovat obor dirigování u prof. Hynka Farkače. V roce 2005 dokončil svá studia na pražské Akademii múzických umění. Od té doby je ve stálém angažmá v Národním divadle v Praze (v současné době jako asistent dirigenta a vedoucí hudební přípravy). Jako skladatel publikuje mimo jiné u amerického nakladatelství „Alliance publications, Inc.“ | Více…

Komorní filharmonie Pardubice

Komorní filharmonie Pardubice patří mezi špičkové české orchestry. Byla založena v roce 1969 a v hudebním životě Pardubického kraje má nezastupitelnou roli. V Pardubicích pořádá tradiční  abonentní cykly a další mimořádné koncerty, stále více se také zaměřuje na mladou i nejmladší generaci po­sluchačů. Koncertuje v dalších městech kraje i celé republiky a v zahraničí. Její pestrý repertoár sahá od barokních skladeb přes hudbu období klasicismu a romantismu až po soudobé kompozice a různé multižánrové projekty.

Prvním šéfdirigentem filharmonie byl Libor Pešek a na jejím uměleckém růstu se dále podílel jako stálý host Josef Vlach. V čele orchestru se vystřídali další šéfdirigenti – Libor Hlaváček, Petr Altrichter, Bohumil Kulínský, Petr Škvor, Róbert Stankovský a Leoš Svárovský. Od roku 2009 je šéfdirigentem orchestru Marko Ivanović. Komorní filharmonie Pardubice je oceňována pro stylovost interpretace a mimořádnou kvalitu orchestrálního zvuku. Také proto je pravidelným hostem předních hudebních festivalů v České republice, jakými jsou Mezinárodní hudební festival Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Janáčkův máj Ostrava, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, Moravský podzim Brno a další. Tradičně spolupracuje s Konzervatoří Pardubice a s Akademií múzických umění v Praze. Komorní filharmonii znají posluchači v mnoha významných koncertních sálech v Evropě i zámoří. Vystupovala na prestižních evropských pódiích – Concertgebouw v Amsterodamu, Festspielhaus v Salcburku, Herkulův sál a Gasteig v Mnichově,  Musikverein ve Vídni a na dalších význačných místech. Mimo Evropu koncertovala v řadě míst Japonska a absolvovala rozsáhlé turné po Spojených státech amerických.

| Více…

Přemysl Kšica

Narodil se v roce 1981 v Praze. Po maturitě na gymnáziu absolvoval studium hry na varhany na Pražské konzervatoři a na AMU v Praze (prof. Josef Popelka) a na Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst ve Stuttgartu (prof. Dr. Ludger Lohmann). Studiu varhanní improvizace se věnoval u prof. Jaroslava Vodrážky, doc. Jaroslava Tůmy a Johannese Mayra. Vzdělání dále rozšířil prostřednictvím mnoha varhanních kurzů pod vedením vynikajících zahraničních varhaníků (Lorenzo Ghielmi, Olivier Latry, Günter Kaunzinger a další). Je držitelem řady ocenění z varhanních soutěží. Třikrát získal cenu za varhanní improvizaci na soutěži v Opavě, v roce 2004 získal 3. cenu na Mezinárodní soutěži mladých varhaníků v Lublani, v roce 2005 2. místo na Varhanní soutěžní přehlídce v Mostě a v roce 2010 2. cenu na Mezinárodní varhanní soutěži Petra Ebena v Opavě. V Praze působí mnoho let jako chrámový varhaník, v poslední době zejména v chrámu svatého Mikuláše na Malé Straně. Vyučuje hru na varhany na církevní základní umělecké škole v Praze a na Konzervatoři v Teplicích. Věnuje se koncertní a nahrávací činnosti u nás a v zahraničí. Spolupracuje s různými vokálně-instrumentálními soubory (Kühnův smíšený sbor, Pražský filharmonický sbor, Pražský katedrální sbor, Český filharmonický sbor Brno).

Jan Kučera

 Dirigent, skladatel a klavírista Jan Kučera patří mezi nejvšestrannější české umělce. Na Pražské konzervatoři absolvoval u Bohuslava Řehoře skladatelský obor a u Miriam Němcové a Miroslava Košlera obor dirigentský, v němž jej následně na HAMU vedl Vladimír Válek. V rámci svého absolventského dirigentského koncertu na Pražské konzervatoři debutoval se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a provedl v premiéře své tři symfonické básně na motivy českých spisovatelů (Kundera, Hrabal, Kolář). Jako skladatel zasahuje do mnoha oblastí, tvoří kompozice symfonické, komorní i písňové a zároveň má na svém kontě přes třicet scénických hudeb k inscenacím pražských i oblastních divadelních scén. Plodná je i jeho tvorba v oblasti aranžérské – je autorem symfonických úprav písní Jaroslava Ježka a několika symfonických suit složených z písní a melodií z českých filmů. Jako dirigent pravidelně spolupracuje s předními českými orchestry, s nimiž kromě klasického repertoáru provedl nebo natočil více než sto symfonických skladeb soudobých autorů, často v premiéře. V letech 2002–2010 byl jeho hlavním působištěm Symfonický orchestr Českého rozhlasu (nejprve asistent tehdejšího šéfdirigenta Vladimíra Válka, v sezonách 2008–2010 na pozici dirigenta). Se SOČR ve spolupráci s věhlasným tanečním souborem Compagnie Marie Chouinard z Kanady provedl v červnu 2007 v pražské Sazka Aréně Stravinského Svěcení jara. V téže době získal v dirigentské soutěži Pražského jara čestné uznání. V říjnu 2007 se SOČR úspěšně vystoupil mj. s Dvořákovou Novosvětskou symfonií v Musikverein ve Vídni a uvedl ji společně s Beethovenovými symfoniemi i během japonského turné.

| Více…

Patrycia de la Fuente Lorenzo

Narodila se v Madridu a hru na violoncello začala studovat ve věku sedmi let pod profesorem Enrique Ferrándezem,  před studiem pak  s Dimitarem Furnadjevvem na C.I Escorial. Od roku 2009 pokračuje ve studiu na Kunstuniversität Graz ve třídě  Kerstin Feltz a Chia Chou. Jako komorní hráč, Patrycia získal několik ocenění a stipendií, jako je Martha Debelli Stiftung, Hazenova cena a Acordes Caja Madrid. V letech 2012-2014 byl členem Mistral Klavierquartett se kterým nahrála CD G.Faurého. V roce 2015 Patrycia spolupracovala s „Cellissimo Grazioso“ rakouským violoncellovým kvartetem. Patrycia spolupracoval s orchestry, jako je Berliner Symphoniker, Brandenburgische Konzertorchester a byla členkou orchestrů, jako je Orchestr mladých Evropské unie (EUYO), Animato Stiftung Orchestra a Orchestr mladých Madridu (JORCAM) . Během této doby vystupovala pod různými dirigenty včetně Krysztof Urbanski, Vasilij Petrenko, Vladimir Ashkenazy, Thierry Fischera a Thomas Sondergård. Koncertovala ve Velké Británii, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, Itálii, Maltě, Řecku, Makedonii a Spojených arabských emirátech. Vystoupila na festivalech, jako BBC Proms, Young Euro Classics Berlin, Graffenegg festivalu, Davos Festival Bolzano, festival Bolzano a Abu Dhabi Festival.

 

Daniel Matoušek (laureát Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka)

Narodil se v Ústí nad Labem, kde žil i se svou rodinou po dobu studia na základní a střední škole. Absolvoval úspěšně Gymnázium Ústí nad Labem v Jateční ulici a byl přijat na Hudební akademii muzických umění v Praze. V současnosti žije v Praze. V dětství zpíval v Ústeckém dětském sboru a věnoval se profesionálně sportům (volejbal, lyžování, hokejbal).

Jako sólista začal zpívat pro skladatele M. Boka a v roce 2012 „debutoval“ jako operní sólista na koncertu Věry Páchové v Církvicích, která mu byla učitelkou v jeho začátcích. V červnu 2013 zpíval své první studentské představení v Janáčkových Příhodách Lišky Bystroušky roli Komár/Rechtor s Universitou Britské Kolumbie, jako jediný Čech v obsazení. Zde se setkal s tenorem Janem Vacíkem, který je dlouholetým účinkujícím na světových operních scénách, a který mu předává zkušenosti. | Více…

Jindřich Macek

Již v době svých studií získal několik ocenění v kytarových soutěžích, například  se zvláštním oceněním poroty za interpretaci barokní hudby. Kytarovou hru na Konzervatoři v Pardubicích absolvoval u prof. Stanislava Juřici v roce 1993 a pokračoval v téže třídě se studiem hry na loutnu, které zakončil absolventským koncertem v Hradci Králové v červnu roku 1999. Je historicky prvním absolventem oboru loutna na Akademii staré hudby při Filosofické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně. V současné době působí jako ředitel ZUŠ v Havlíčkově Brodě. Koncertuje jako sólista i jako loutnista rozmanitých komorních seskupení. Pořádá výchovné koncerty s názvem „Loutna se představuje“ – určené pro žáky ZŠ a SŠ. Zúčastnil se mistrovských kurzů na kytarovém festivalu Mikulov (např. ve třídě P. Steidla, L. Witoszynského, J. Wagnera), ve Valticích (třída anglického loutnisty B. Wrighta) a ve Slovinsku (pod vedením A. Kröpera). Cenné zkušenosti získal také na interpretačním kurzu japonské loutnistky S. Noiri. Jeho hru mohlo ocenit italské, německé, švýcarské, finské, slovenské, maďarské, polské, slovinské, chorvatské, lucemburské, holandské a americké publikum. Vystupuje na hudebních festivalech v ČR i v zahraničí. 

 

Silvie Mechová

Silvie Mechová – Hönigová studovala konzervatoř v Pardubicích ve flétnové třídě Mgr. Jaromíra  Höniga. Školu ukončila absolventským koncertem, kde vystoupila jako sólistka s Komorní filharmonií Pardubice v sólovém partu Mozartova koncertu G dur. Dále pokračovala ve studiu na JAMU v Brně u Prof. Arnošta Bourka. V průběhu studií se zúčastnila řady soutěží, kde získala různá ocenění (3. cena v soutěži Amati Kraslice, 2. cena v soutěži konzervatoří, 1. cena v Mozartově soutěži komorní hry v Praze). V roce 1991 byla členkou mezinárodního orchestru Yehudi Menuhina ve Francii. S. Mechová absolvovala řadu interpretačních kurzů u nás i v zahraničí (např. Rakousko).

| Více…

Petr Nouzovský

Petr Nouzovský (1982) studoval v Praze (Martin a Mirko Škampa, František Pišinger, Jiří Bárta, Jan Páleníček, Miroslav Petráš), Drážďanech (Wolfgang Emanuel Schmidt) a Madridu (Iagoba Fanló). Své umění si dále zdokonalil na mistrovských kurzech u Mstislava Rostropoviče, Borise Pergamenščikova či Davida Geringase. Byl soukromým studentem Stanislava Apolína. Svá studia završil po boku legendárního amerického violoncellisty Lynna Harrella. Obdržel opětovná pozvání na Piatigorského seminář v Los Angeles. Od roku 2005 je pravidelným hostem MHF Pražské jaro. Je držitel ocenění „New Master on Tour 2007“ ci „Europäische Förderpreis für Musik 2007“ a laureát Val Tidone Competition 2011 či Johannes Brahms Competition 2013.
| Více…

José María Obeso

José María Obeso patří k mladé generaci mexických kytaristů, pro něž je typické  prolínání repertoáru Latinské Ameriky a klasické hudby. Narodil se v Guamuchil, v mexickém státě Sinaloa. Na kytaru začal studovat v 11 letech, v roce 2003 pak nastoupil do kytarové třídy na Conservatoire de Las Rosas v Morelia, kde studoval pod vedením profesora Miguela Angel Castellanos a Nefthalí Rodrigo Lopez.

Navštěvoval mistrovské kurzy předních kytarových virtuozů a pedagogů, jakými jsou např. Judicael Perroy (Francie), Pablo Marquez (Argentina), Hopkinsona Smithe (Švýcarsko), Adam Holzman (USA), Adriano del Sal (Itálie) či Leo Brouwer (Kuba).

Hrál ve městech a na festivalech v Mexiku (Mexico City, Guadalajara and states of Guanajuato, Sonora, Sinaloa, Michoacán, Aguascalientes, Baja California Sur, Guerrero), Švýcarsku (Lucern,  Brienz, Hasle), Německu (Tübingen, Mnichov), Rakousku (Vídeň, Graz, Linz, Salzburg), České republice (Praha, Jindřichův Hradec), Slovensku (Bratislava), Francii (Paříž, Nantes), Nizozemí (Haag), Itálii (Terst) a také v Chorvatsku (Novigrad).

| Více…

PhilHarmonia Octet

PhilHarmonia Octet byl založen v roce 2007 z iniciativy Viléma Veverky a Václava Vonáška.
Jejich záměrem bylo vytvořit sdružení nejlepších českých hráčů jedné generace, (kteří se v mnohém ovlivňovali již během studia na HAMU), respektive konfrontovat domácí hudebně interpretační tradici s moderními evropskými styly a trendy. 

Cílem souboru je obohacení české hudební scény, rozšíření repertoáru a zejména pak posunutí stávajícího interpretačního standardu. Interpreti tohoto ansámblu jsou laureáty prestižních mezinárodních soutěží, absolventy zahraničního studia, respektive členové předních českých orchestrů ( Berlínská filharmonie, WRD Köln, Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK atd., Filharmonie Brno, Státní opera atd.)

| Více…

PKO (Pražský komorní orchestr)

Pražský komorní orchestr patří mezi čtyři nejstarší komorní orchestry v Evropě. Vznikl v roce 1951 a jeho historie nebyla od té doby nikdy přerušena. Profiloval se jako orchestr tzv. mozartovského obsazení (34 hudebníků), který byl schopný hry bez dirigenta. V začátcích své existence se soustředil především na interpretaci starší české hudby, hudby klasicismu a raného romantismu. Později do svého repertoáru zařadil také skladby 20. století a posléze začal uvádět i zcela nová díla soudobých skladatelů. V současné době má PKO na svém kontě řadu premiér. 

PKO se rychle zařadil mezi nejžádanější hudební tělesa v zemi a již rok po svém vzniku hostoval na (tehdy jen o několik let starším) festivalu Pražské jaro. Za více než 60 let své existence odehrál mnoho tisíc koncertů, z toho do prosince 2014 se jich přesně 2223 konalo v zahraničí. Zájezdová historie PKO je velmi bohatá: s výjimkou Antarktidy účinkoval na všech kontinentech – celkem v 64 zemích. Vedle evropských turné (při kterých navštívil všechny státy kromě Albánie) absolvoval deset turné po Jižní Americe, šestnáct v USA a Kanadě a devět v Japonsku.

| Více…

Michaela Rózsa Růžičková

Slovenská dirigentka a koloraturní sopranistka. Studovala čtyři roky dirigování a klavír u maestra Zdeňka Bílka, posledního žáka slavného českého dirigenta Václava Talicha na Bratislavské Konzervatoři, a potom deset let na Akademii Múzických Umění v Praze – nejdřív získala titul z oboru dirigování pod vedením profesorů Jiřího Bělohlávka, Tomáše Koutníka, Františka Babického, Jiřího Chvály a dalších významných českých dirigentů a sbormistrů. Poté byla přijata na Akademii znovu, tentokrát na obor operní zpěv, a to po pouhém roce řádného studia zpěvu. Operní zpěv absolvovala v roce 2016 jako koloraturní sopranistka ze třídy profesorky Magdalény Hajóssyové, slavné slovenské sopranistky a dlouholeté primadony Státní Opery v Berlíně. | Více…

Jana Sibera

Již od roku 1995 hostovala v Národním divadle a od roku 2000 v tehdejší Státní opeře Praha, kde od roku 2002 přijala angažmá.

Od 1. ledna 2012 je sólistkou Opery Národního divadla. V inscenacích Státní opery a Národního divadla se představila jako Mozartova Zerlina (Don Giovanni), Zuzanka (Figarova svatba),  Královna noci (Mozart: Kouzelná flétna) a Despina (Così fan tutte), Lucia (Donizetti: Lucia di Lammermoor), Verdiho Violetta (La traviata), Gilda (Rigoletto) a Oscar (Maškarní ples), Musetta (Puccini: Bohéma), Adéla (Strauss: Netopýr), Philine (Thomas: Mignon), Frasquita (Bizet: Carmen), Kuchtík a 1. žínka (Dvořák: Rusalka), Clarisse (Weber – Mahler: Tři pintové), Cunegonde (Bernstein: Candide), v trojroli Číšníček – Zázračné dítě – Žák v Janáčkově opeře Výlety páně Broučkovy pod taktovkou Charlese Mackerrase, Karolina (Smetana: Dvě vdovy), Bystrouška (Janáček: Příhody lišky Bystroušky), Terinka (Dvořák: Jakobín), Mařenka (Humperdinck: Jeníček a Mařenka) ad.
| Více…

Pavel Šporcl

 

foto: František Reza

Houslový virtuos Pavel Šporcl je jedním z nejžádanějších českých umělců. Díky svému umění, výrazné osobnosti i nekonvenčnímu vystupování slaví úspěchy na nejvýznamnějších pódiích, u posluchačů všech generací.

Začal hrát na housle v pěti letech. Vystudoval Pražskou konzervatoř a hudební fakultu AMU u profesora Václava Snítila. V letech 1991 – 96 studoval na prestižních školách a univerzitách v USA pod vedením vynikajících pedagogů Dorothy DeLay, Itzhaka Perlmana, Masaa Kawasakiho a Dr. Eduarda Schmiedera. Světově uznávaný kritik a historik Henry Roth zařadil Pavla Šporcla – jako jediného z českých houslistů mladé generace – do své knihy: Housloví virtuosové – od Paganiniho po 21. století. Po uvedení Dvořákova houslového koncertu s Českou filharmonií – při jejím zahajovacím koncertu sezóny 2001/2002 v pražském Rudolfinu – nazvali kritikové Pavla Šporcla „talentem, který se rodí možná jednou za sto let.“ 

| Více…

Tereza Štěpánková (laureátka Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka)

Tereza Štěpánková se narodila 18. 5. 1996 v Plzni. Se zpěvem začala již v šesti letech na ZUŠ Bedřicha Smetany v Plzni a v roce 2011 nastoupila na Konzervatoř Plzeň, kde studovala tři roky obor klasický zpěv pod vedením Valentiny Čavdarové. Od roku 2014 studuje na Konzervatoři Pardubice u profesorky Jarmily Chaloupkové.

V roce 2014 absolvovala v rámci výměnného pobytu konzervatoří týdenní stáž na konzervatoři v Limoges ve Francii. | Více…

Marek Štilec

Marek Štilec patří k předním českým dirigentům mladé generace. V listopadu 2014 vystoupil na koncertě Vanessy MaeJose Carrerase ve vyprodané O2 aréně v Praze. Za sebou má také mnohé mezinárodní úspěchy jako například spolupráci s New World Symphony pod záštitou Michaela Tilsona Thomase či několik prestižních mezinárodních cen za nahrávky orchestrálního díla Zdeňka Fibicha pro Naxos (2 x New York’s WQXR Radio’s Album of the Week, Music Web International’s 2013 and 2014 Recording of the Year) a další.

Marek Štilec se narodil v roce 1985 v Praze. Umělecká studia začal na Pražské konzervatoři v houslové třídě Dany Vlachové. Dirigování se začal věnovat nejprve soukromě u Leoše Svárovského a poté úspěšně vystudoval obor dirigování na pražské HAMU._MG_1532

Spolupracoval a spolupracuje s řadou významných orchestrů, mezi jinými Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Českým národním symfonickým orchestrem, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Pražskou komorní filharmonií, Pražským komorním orchestrem, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Moravskou filharmonií Olomouc, Filharmonií Hradec Králové, Komorní filharmonií Pardubice, Severočeskou filharmonií Teplice, JKF České Budějovice, Plzeňskou filharmonií, Janáčkovou filharmonií Ostrava, Akademickými komorními sólisty,
Czech Virtuosi, Orchestrem Berg, Orchestrem Opery Ústí nad Labem.

| Více…

Gabriela Vermehlo a Gadrew Way

Čtyři hudebnice, členky předních českých orchestrů – ČNSO, Orchestr ND a Orchestr SOP, sloučil společný zájem do „dámského“ smyčcového kvarteta Gadrew Way. I když vystudovaly klasické obory, věnují se i autorské tvorbě a také tradiční hudbě různých národů, především židovské muzice, argentinskému tangu či české lidové písni.

Kvartet v klasickém složení tvoří houslistky Gabriela Vermelho a Ludmila Budínská, violistka Helena Vovsová a violoncellistka Adriana Voráčková.

Nicméně z klasického smyčcového kvarteta se Gadrew Way během chvíle dokáže změnit na alternativněji znějící seskupení, kdy Gabriela Vermelho překvapí nejen svou pěveckou multifunkčností, ale též občasnou hrou na pětistrunný kvinton.

| Více…

Vilém Veverka

Vilém Veverka (* 1978) na sebe upozornil již během studia na pražské konzervatoři u významného pedagoga F. X.Thuriho kdy získal titul laureáta v mezinárodní soutěži „Concertino Praga“ (1996). Po vítězství v Soutěži konzervatoří (1997) byl několik sezón členem „Gustav Mahler Jungend Orchester“, prestižního tělesa, kde se pod vedením Claudia Abbada setkávají nejlepší studenti Evropy. V letech 1998 a 2000 až 2002 se stal sólohobojistou tohoto orchestru a spolupracoval s mnoha dirigenty světových jmen, jako např. Claudio Abbado, Pierre Boulez, Kent Nagano, Franz Welser-Möst.
 
Ve studiu pokračoval na Hudební akademii múzických umění v Praze (1999-2004, MgA. Liběna Séquardtová) a zejména na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně (2000-2005), kde byl žákem Dominika Wollenwebera, člena Berlínské filharmonie. Své vzdělání dále zdokonaloval u předních světových hobojistů, Jean-Louis Capezzaliho, Albrechta Mayera, Maurice Bourgua, Heinze Holligera a Hansjörga Schellenbergera. Nastoupená cesta vyvrcholila působením V. Veverky v nejlepším světovém orchestru, Berlínské filharmonii (stipendista Karajan Stiftung, 2003-2005) a vítězstvím (1.cena) v jedné z nejprestižnějších hobojových soutěží – Tokyo, Sony Music Foundation (2003). V listopadu 2012 se aktivně podílel na oslavách 40. výročí vzniku Karajanovy nadace při Berlínské filharmonie: při zahájení provedl spolu s D. Wollenweberem výběr z Invencí I. Yuna pro 2 hoboje a rovněž účinkoval při slavnostním provedení 8. symfonie A. Brucknera, dir. Sir S. Rattle.
 
Na základě těchto výsledků se Vilém Veverka začal cíleně věnovat sólové a komorní hře; již v roce 2006 debutoval v samostatném recitálu na prestižním mezinárodním festivalu Pražské jaro. Jako sólista vystupuje s významnými českými orchestry jako např. s Pražskou komorní filharmonií, FOK, Filharmonií Brno ad., ze zahraničních orchestrů pak jmenujme např. Tokyo Filharmonic, Bayerisches Kammerorchester, Neubrandenburger Philharmoniker, Capella Istropolitana.

| Více…

Ladislava Vondráčková

Ladislava Vondráčková je posledním žákem ze třídy prof. Valentiny Kameníkové, u níž studovala v letech 1982-1989. Po dobu studií u ní se zúčastnila mnohých soutěží, z nichž si odvážela vždy ocenění (Concertino Praga – 2. cena, Smetanovská klavírní soutěž – 3. cena) a zvláštní ceny (Cena Společnosti Bohuslava Martinů, Zvláštní cena na Concertinu Praga za provedení skladby Jaroslava Ježka, cena ČHF za provedení díla E. Suchoně). Již za dob studií na konzervatoři se věnovala komorní hře a spolupráci s mladými pěvci. V roce 1991 vykonala na konzervatoři v Praze konkurs na místo korepetitora a jako studentka 5. ročníku zde zároveň nastoupila i jako pedagog. Zde setrvala do roku 1998. | Více…