Gabriela Vermehlo a Gadrew Way

Čtyři hudebnice, členky předních českých orchestrů – ČNSO, Orchestr ND a Orchestr SOP, sloučil společný zájem do „dámského“ smyčcového kvarteta Gadrew Way. I když vystudovaly klasické obory, věnují se i autorské tvorbě a také tradiční hudbě různých národů, především židovské muzice, argentinskému tangu či české lidové písni.

Kvartet v klasickém složení tvoří houslistky Gabriela Vermelho a Ludmila Budínská, violistka Helena Vovsová a violoncellistka Adriana Voráčková.

Nicméně z klasického smyčcového kvarteta se Gadrew Way během chvíle dokáže změnit na alternativněji znějící seskupení, kdy Gabriela Vermelho překvapí nejen svou pěveckou multifunkčností, ale též občasnou hrou na pětistrunný kvinton.

Při svých koncertních turné po Evropě, Asii, Austrálii či jižní Americe si zahrály s hvězdami jako je například Sting, George Michael, Itzhak Perlman, Schlomo Mintz, Mischa Maisky, Andrea Bocelli, Plácido Domingo, James Morrison, Libor Pešek, Karel Gott či Hana Hegerová.

Gadrew Way se během krátké doby představilo na několika významných festivalech, jako např. Prague Proms a koncertních pódiích. Pravidelně můžeme toto seskupení slyšet například v pražském klubu Jazz Dock a Blues Sklep. Gadrew Way bylo již dvakrát  hostem vánočního turné skupiny Čechomor. Na jednom z koncertů Čechomoru v Národním divadle také vzniklo DVD a CD.

Gabriela Vermelho

je neběžnou osobností naší hudební a divadelní scény. Je současně zpěvačkou, houslistkou, violistkou, hráčkou na kvinton, skladatelkou a herečkou, působí v oblasti klasické hudby,
muzikálu, jazzu a rockové alternativy. Je primariem kvarteta Gadrew Way, spolupracovala se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Komorním orchestrem Pavla Haase, Orchestrem Berg, Kaprálová Quartetem, Heroldovým kvartetem, Orchestrem Gustava Broma, skupinou Čechomor atd.
 Je členkou kapely Maraca a Zimbova, vystupovala společně s Epoque
Quartetem a Petrem Wajsarem ve sdružení Ewave. V roce 2013 založila svou hudebn í skupinu GaRe, se kterou se věnuje pouze autorské hudbě.

Skládá scénickou hudbu – inscenace Ondina ve Středočeském divadle Kladno (2008), taneční horror Jessie a Morgiana – Malostranská beseda (2010), baletní představení Nikdy nekončící příběh, liberecké Divadlo F. X. Šaldy (2011), je autorkou hudebního doprovodu k dokumentárnímu snímku ČT Uloupené mateřství (2009). Pro taneční seskupení ME-SA napsala a interpretovala hudební složku v představení Echoes (2009). Napsala a interpretovala hudbu k představení Havran 
skupiny Veselé skoky (2008).

Ve Švandově divadle (červen 2011) uvedli představení Upálení Satanica 666 v rámci divadelního cyklu Hyde Park s její hudbou, kterou také interpretovala. Pro stejné divadlo v květnu roku 2012 vytvořila a natočila hudbu k představení Mlč, Jobe mlč!. Na jaře roku 2013 dokončila hudbu k baletu na téma Krvavá svatba od Federico García Lorcy pro plzeňské divadlo.

V listopadu 2015 měla premiéru v libereckém divadle F.X. Šaldy baletní inscenace Gzdina roba opět s její hudbou. Spolupracovala s baletním souborem pražské konzervatoře Bohemia Balet. V listopadu 2016 dokončila hudbu k inscenaci Krysař pro Švandovo divadlo v Praze.

Za roli čarodějky Evy v Baladě pro banditu (divadlo Husa na provázku) získala v roce 2005 cenu Alfreda Radoka pro Talent roku.

Spolupracuje se současnými českými mladými autory (Markéta Dvořáková, Aleš Pavlorek, Michal Nejtek, Jan Meisl, Ivo Medek), kteří pro ni píšou skladby v oblasti vážné muziky.

 

Ludmila Budínská 

Na housle začala hrát ve čtyřech letech a svá studia započala na Gymnáziu Jana Nerudy ve třídě prof. H.Metelkové. Dále pokračovala na konzervatoři u prof. P. Kudeláska a v roce 2012 úspěšně ukončila studia na HAMU v Praze pod vedením prof. J. Tomáška.

Od roku 2009 je členkou Orchestru Státní opery Praha. V roce 2011 sólově vystoupila s Ústřední hudbou Armády ČR ve Dvořákově síni Rudolfina. Již během studií se věnovala folklorní hudbě. Se souborem Špalíček se zúčastnila mnoha domácích i zahraničních festivalů a své dovednosti si prohloubila při účasti na mnoha interpretačních kurzech – Ameropa v ČR, Illinois Wesleyan University a Bloomington v USA a  Conservatory Penrith v Austrálii.                                                           

Helena Vovsová

 Pražskou konzervatoř vystudovala pod vedením Jiřího Rajniše a v roce 2012 absolvovala HAMU u prof. Lubomíra Malého. Za studií se zúčastnila kurzů komorní hudby v Litvě, interpretačních kurzů u Jiřího Žigmunda, Bohuslava Matouška a Gabriely Demeterové a úspěšně vykonala konkurz do European Union Youth Orchestra.

Spolupracuje s mnoha českými orchestry jako Komorní orchestr BERG, Talichův komorní orchestr, Český národní symfonický orchestr, Orchestr hl.města Prahy FOK, SOČR, Pražská komorní filharmonie PKF a Pražský komorní orchestr, s kterými procestovala Evropu, Japonsko či Jordánsko, kde doprovázela slavné osobnosti, jakými jsou např. Andrea Bocelli, Plácido Domingo či José Carreras. Z osobností české a světové hudební scény stojí též za zmínku Sting, Schlomo Mintz, Lalo Schifrin, Karel Gott, Dara Rolins nebo spolupráce na cd s kapelou Support Lesbiens. Od roku 2008 je členkou Orchestru Národního divadla v Praze.

 

Adriana Voráčková

Studovala Konzervatoř v Teplicích ve třídě prof. Tomáše Strašila. Absolvovala za doprovodu Severočeské filharmonie Teplice koncertem pro violoncello a orchestr d moll E.Lala. Zúčastnila se mezinárodních hudebních kurzů u Jiřího Bárty, Evžena Rattaye, Františka Smetany a Johana van Iersela.

V současné době je členkou ČNSO a věnuje se převážně komorní a orchestrální hře, díky čemuž také měla možnost spolupracovat s osobnostmi jako je například Andrea Bocelli, Itzhak Perlman, Shlomo Mintz, Libor Pešek, James Morrison a Enio Morriconne. Z populární hudby Sting, George Michael, Hana Hegerová, Blue effect, Serj Tankian (Systém of a down). Při koncertních turné si zahrála na pódiích po celé Evropě, Japonsku, Jižní Americe a Austrálii.